En dan nu het waterpark - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu En dan nu het waterpark - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

En dan nu het waterpark

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

03 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Rond 8.00 uur Dubai-tijd word ik wakker, helemaal lekker voelt dat niet, m'n bioritme weet verdomde goed dat het eigenlijk 5 uur 's ochtends is. Gelukkig gaat m'n bioritme met sprongen vooruit als ik op de Iphone zie dat PSV in de laatste minuut met 2-3 gewonnen heeft.

Tot nu toe lijkt het meer alsof we in Miami of Orlando zijn dan in het Midden Oosten, dit met als bijkomend voordeel dat het veel minder lang vliegen is en ook nog een stuk minder prijzig. Het feit dat ons hotel het grootste van het Midden-Oosten is en het bijbehorend waterpark het grootste van de wereld, verstevigt het gevoel alsof we in Amerika zijn. In Amerika is immers alles het grootste en het beste van de wereld, maar dan houden ze even geen rekening met Dubai!

Vanuit onze hotelkamer, 1 van de 1539 kamers van dit giga-hotel, kunnen we het waterpark zien, het leek zaterdag van grote hoogte alsof er helemaal niemand was. Schijn bedriegt, want wanneer we na ons ontbijt rond 10.30 uur die kant oplopen is het nog rustig, maar anderhalf uur later zijn alle ligbedden toch echt bezet. We beginnen rustig, zittend op een grote luchtband en dan dobberend op de wild-water-river, die in totaal ruim 2 km is. Het rustige tempo wordt af en toe onderbroken door een stevige stroomversnelling, waarbij het wel noodzakelijk is om je goed vast te houden. Tom en Tessa zijn voor de duivel niet bang en gaan vervolgens van de meest aansprekende attractie naar beneden, een glijbaan genaamd ‘Leap of Faith’ 65 meter hoog, die eigenlijk kaarsrecht naar beneden gaat. Tom kan er geen genoeg van krijgen en doet het gewoon nog een keer. Belangrijk hierbij is dat je de armen gekruist over je lichaam houdt en je benen gekruist over elkaar, anders raak je de randen van de glijbaan en met de snelheid die je maakt is dat niet echt verstandig. Ik hou het wat rustiger en ga samen met Tom van een glijbaan af, waarbij het laatste gedeelte een tunnel is, waar de haaien en andere mooie vissen om je heen zwemmen, heel apart. Na al die inspanning hebben we honger gekregen (sorry lezers, maar je wist waar je aan begon, het gaat hier vaak over eten) en beginnen we aan de aqua-sandwich en de buffalo wings, ieder 1 portie, maar die is zo groot, de helft was ook genoeg geweest. Met enige schaamte en zo stiekem mogelijk dat niemand het ziet, gooien we alles wat overblijft weg, en diezelfde lezers weten ook dat wij toch echt ons best doen.

Dit waterpark zorgt er in ieder geval voor dat mijn trauma ten aanzien van waterparken langzaam maar zeker verdwijnt, de ligbedden zijn prima, je kan goed in de schaduw en er zijn zelfs attracties bij die ik leuk vind. Ik denk dat wij hier nog vaker komen deze vakantie, zeker omdat wij uitgedost zijn met een mooi roze armbandje, waardoor we in uit en mogen lopen wanneer we dat maar willen. De Indiase mensen die hier op bezoek zijn, gaan overigens gewoon met kleren en al in het water, net alsof ze thuis zijn. Soms zie je ook mensen lopen waarbij de man lekker in korte broek loopt en de vrouw geheel bedekt is met een boerka, ook in het waterpark! Ik krijg dan meteen ideeën voor Banana Split; terwijl de man niets ziet, een andere vrouw in boerka meesturen, benieuwd hoe lang het duurt voordat hij er achter komt. Van al die activiteiten wordt Famke in ieder geval moe, die valt zo in slaap op het ligbed, lijkt toch wel een beetje op mij.

Aan het einde van de middag hebben we het wel gehad, nog even 2 tattoos laten zetten bij Tom en Famke en kijken of de foto's die van ons gemaakt zijn in het park de moeite van het kopen waard zijn. Zonder dat we mijn fotokunsten al hebben kunnen zien, besluiten we ze niet te kopen, achteraf een juiste keuze, want volgens mij zijn die van mij zelfs mooier. Het lukte echter niet om vanuit de hotelkamer deze op internet te zetten, de ondersteuning van ICT van het hotel ten spijt. Vroeger kon ik mij daar gigantisch aan irriteren, adverteren met high speed internet en dan 1 internetpagina per minuut downloaden, nu vind ik het eigenlijk ook wel lekker rustig, is niet voor niks vakantie. Uiteindelijk heb ik de ICT mensen toch maar uitgelegd hoe een router werkt, staat het nu toch allemaal op het world-wide-web, zodat jullie samen met alle geheime diensten kunnen meegenieten.

• 04 Maart 2014 - 10:05

Daan:

Ik ben jaloers...

• 04 Maart 2014 - 10:22

Gerrit Hoffmann:

Hoffmannkes

Tot tegenstelling van jullie neef ben ik totaal niet jaloers water haaiien en weet ik wat voor waterratten er allemaal daar aan de andere kant van wereld rond spoken .
    Hier is het de laatste dag van carnaval en met zonnige temperaturen.
    Oma en Daan zijn aan het 1000en en Luuk de bank met de i pad of hoe dat ding ook mag heten .Tot de volgende keer

opa

• 05 Maart 2014 - 09:05

Beppe:

Lieve kinderen,

Hebben jullie koe-vleugels gegeten? Die moeten wel reusachtig zijn. Hoe zagen die er uit? Lijkt me niet zo fijn,al die vleugelschachten, waren die wel goed verwijderd?

En die glijbaan lijkt wel een Maya tempel. 65m is mij toch echt te hoog. Maar dat van : "Foar de Dúvel net bang" klopt als een bus . Het schijnt dat Harrekieten bekend stonden als voor de duivel niet bang. Er is op de Skeanpaden een kunstwerk gemaakt waar dat op staat met een bordje er bij waarom. En zoals bekend is Tessa een rasechte Harrekiet. En Tom heeft het natuurlijk gerfd in zijn genen. Hij kan wel Hoffmann heten, maar hij heeft ongetwijfeld veel onverschrokken Borger bloed. Ik wist dat altijd al wel, maar wilde dat niet altijd zeggen. Alhoewel ik denk dat wij Friezen daar te bescheiden in zijn. Dat zie je wel aan die Amerikanen, als je maar vaak en hard genoeg schreeuwd dat je de grootste en de beste bent geloven ze je op het laatst wel.

Zover mijn filosofie van vandaag,
    Liefs van Beppe.