Hoog, hoger, hoogst - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Hoog, hoger, hoogst - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Hoog, hoger, hoogst

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

06 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vanochtend begonnen we met een stevig ontbijt, nodig om het hoogste gebouw van de wereld te beklimmen. Het hotel waar we nu in zitten, heeft een meer Amerikaans georiënteerd ontbijt dat met name bij Famke aanslaat. Daarna met de taxi een kilometer of 30 naar de Burj Kalifa. Onze taxichauffeur stond volgens mij vooraan toen de testosteron werd uitgedeeld, hij claxonneert letterlijk al diegenen die hem in de weg zitten van de weg af. Totdat hij wordt “gesneden” door een taxi met roze dak, een lady-cab-driver betekent dat. Als Tessa hem uitlegt dat in Nederland “Lady’s First” het uitgangspunt is, dan lacht hij een beetje moeilijk en begrijpen doet hij het al helemaal niet.

Hij brengt ons wel in een noodvaart naar de toren waar Tom Cruise in Mission Impossible 4 met z’n handige handschoenen zomaar naar boven klom. De wolkenkrabber is 828 meter hoog. En in de wolkenkrabber zit onder andere een hotel, een moskee, een disco en een zwembad.

De kaartjes om naar boven te kunnen naar de 124e etage hebben we al in Nederland gekocht, maar goed ook want anders was het ons niet gelukt om naar binnen te komen. We zijn nog iets te vroeg, dus gaan we nog maar even winkelen in de Dubai Mall, het grootste winkelcentrum ter wereld, waar naast veel winkels, ook een ijsbaan, een aquarium en verschillende watervallen zijn. Tom wordt helemaal chagrijnig als hij nog geen snoepje krijgt, lekker als hij wordt gemaakt door alle snoepwinkels die we voorbij komen, het is ook niet echt eerlijk.

Om 11.00 uur mogen we de Burj Khalifa in, de lift brengt ons in 1 keer met een snelheid van 42 km/uuur naar de 124e etage. We zijn dan ongeveer op de helft van de wolkenkrabber, hoger kunnen we niet komen, of we moeten naar de moskee gaan op de 158e verdieping. Dat is dan ook ongeveer het hoogste dat je kunt komen, daarboven zijn er geen verblijfsruimten meer. Een dag later lezen we in de krant dat het vanochtend zo mistig was dat er 10-talle vluchten niet konden landen en dat er tussen 4 en 9.00 uur ’s ochtends 129 auto-ongelukken waren in Dubai. Het is nog steeds niet echt helder, dus het zicht blijft beperkt tot de directe omgeving. We hebben ook een foto-shoot gedaan met z’n allen, waardoor deze dag nog langer in onze herinnering zal blijven. Het was best wel spannend, we zijn wel 3 keer bijna naar beneden gevallen tijdens het maken van de foto’s.

Tussen het shoppen door hebben Tom en Famke in hun korte broek geschaatst. Tom wilde zo graag, die heeft 3 blaren op z’n voeten op de koop toe genomen, zo slecht waren de schaatsen die je hier kon huren.

Terug bij het hotel hebben we nog 3 uurtjes aan het strand gelegen. Ik heb nog geprobeerd samen met Famke aan de conditie te werken, maar het is hier te druk om zonder hindernissen te joggen. ’s Avonds hebben we weer buiten gegeten, deze keer heerlijk Italiaans, afgesloten met mijn eerste tiramisu van deze vakantie, maar hij komt direct met stip in de top 3 van lekkerste ooit binnen, heerlijk!!
Terug naar het hotel zien we natuurlijk weer de nodige Ferrari’s, Lamborghini’s, Bentley’s stapvoets voorbij komen. Daartussen ook een superdure Audi R8 als politieauto, met daarin 2 vrouwelijke politieagenten die vrolijk naar iedereen zwaaien als ze op de foto gezet worden. Dit terwijl Tom 3 minuten later vol bewondering mij roept als hij een sjeik met 5 vrouwen in boerka voorbij ziet lopen, dat is Dubai dus, alles kan hier volgens mij, als het maar geld oplevert. De volgende ochtend ziet Tom overigens 4 van deze vrouwen aan het ontbijt zitten, heel gevat merkt hij op dat de sjeik waarschijnlijk nog met de 5e vrouw in bed ligt. Tom vermaakt zich hier prima, hij roept elke dag minimaal 3 keer dat hij zo snel mogelijk weer terug wil naar Dubai, terwijl hij normaal toch de eerste is die terug naar z’n X-box of Wii in Cuijk wil.

• 07 Maart 2014 - 19:34

Gisele:

oh die spiderman foto's !!!
    En gelukkig morgen niet vroeg op (Vitesse wil niet zonder coach van de tegenstander Rob)

• 07 Maart 2014 - 20:01

Tante Petra:

Superfoto's! Ik liet Jasmijn eerst de foto van Famke zien: "Cool!, knap hoor" Maar toen ik de foto van ome Rob liet zien begreep ze dat er trucage in het spel was...