De jongens van plezier - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu De jongens van plezier - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

De jongens van plezier

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

01 November 2009 | Spanje, Moraira

Het eten bij Harry, of beter gezegd Wouter, was weer als vanouds. Deze keer niet op het terras gezeten, maar lekker binnen. Als placemat ligger er oude lp’s, en zowaar weten Tom en Famke wat dit voor dingen zijn. Je kan hier niet alleen heerlijk eten (ik heb weer het suckling pig of te wel het speenvarken genomen) maar er staat ook een echte Wurlitzer Jukebox. Je kan dan via een menukaart de nummers uitkiezen die dan vervolgens gedraaid worden in het restaurant. Zo kan elke tafel zijn eigen gewenste muzieksfeer oproepen. Wij kiezen voor Abba, George Baker, Mud en Demis Roussos, Wouter voegt daar dan nog Johny Hoes aan toe met de Jongens van Plezier (?), Tom en Famke beginnen daarop spontaan te dansen in het restaurant. Die 2 hebben werkelijk gevreten hier, ze kregen 2 frikadellen met een bord friet en dat is zo goed als helemaal opgegaan, evenals de ijsco die als toetje volgde. Tessa heeft gelukkig weer gewoon kunnen eten (alhoewel, paprika gevuld met kabeljauw en mosselen, is dat gewoon?). Na het eten weer terug naar het huisje, 1 van de voordelen dat er ’s avonds niet zoveel te doen is hier, maakt dat we deze week redelijk hebben kunnen onthaasten, uitrusten, bijslapen, energie bijtanken en wat al niet meer, ik heb zelfs 3 boeken gelezen.
De vrijdag is misschien wel de mooiste dag van de week, 28 graden en we hebben deze dan ook grotendeels op het strand doorgebracht. Aan het einde van de middag de koffers snel ingepakt, het lijkt wel een lang weekend ipv een week dat we zijn weggeweest. ’s Avonds weer bij Harry gegeten, die er deze avond ook zelf is en ons allerhartelijkst ontvangt.
Zaterdagochtend laten we Moraira voor wat het is, over 9 maanden zijn we hier al weer gelukkig. We gaan terug naar Alicante, waar we nog 1 dag in een hotel overnachten alvorens we zondagochtend om 9.40 uur terug richting Weeze vliegen. Het hotel waar we zitten heet Americo, volgens Famke en Tom moet hier het paard van Sinterklaas dus wel overwinteren. Op het dak van het hotel is deze in ieder geval niet te vinden, wel is er een mooi zonneterras met (overdekt) zwembad met van allerlei fonteintjes. Ook wel apart om ter hoogte van de kerktoren in de open lucht te badderen, geeft in ieder geval mooie plaatjes. Wat ’s avonds opvalt is dat zo’n beetje de hele stad buiten aan het paraderen is over de boulevard en de pleintjes van deze stad, de toeristen zijn duidelijk in de minderheid. De kinderen zijn allemaal verkleed omdat het Halloween is, het geeft een beetje een carnavalgevoel, op zich kan dat, want het is bijna de 11e van de 11e. Als we rond 21.00 uur naar ons hotel gaan na een heerlijk diner bij Italiaans restaurant Miami (??), voel je je bijna echt burgerlijk, omdat de echte Spanjaard nu pas richting de restaurantjes gaat en wij al richting ons bed omdat we morgen vroeg op moeten. In de meeste café’s is er voetbal te zien, eerst Real Madrid en daarna Barcelona. Tom ziet het helemaal zitten om samen met mij de kroeg in te gaan en PSV te gaan kijken, maar uiteindelijk krijg ik hem uitgelegd dat ik wel via mijn telefoon op internet de tussenstand kan bekijken, maar dat dit niet betekent dat het hier ook op tv is te zien. Het is niet anders, aan alle goede dingen komt een einde, dus ook deze vakantie. Om 8.00 uur vanochtend waren we al op het vliegveld en om 8.30 uur zaten de kinderen al aan een happy mael (?? niet mijn idee!). Om 12.45 uur zijn we weer thuis, op tijd om Ajax 1-0 te zien scoren tegen Feyenoord.

• 02 November 2009 - 12:21

Opa Gerrit:

Hoi allemaal
    Het is weer voorbij die mooie "zomer " en herfstvakantie in Spanje
    De foto met de jukebox vind ik geweldig echt terug naar de tijd
    Ik heb er tientallen kwartjes in gepleurt ook Demis en Johnny Hoes met zijn hit och was ik maar bij moeder thuis gebleven.
    Maar dat hebben jullie niet gedaan
    Tot ziens Gh