Ondanks de rommels zijn we sportief - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Ondanks de rommels zijn we sportief - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Ondanks de rommels zijn we sportief

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

29 Oktober 2009 | Spanje, Moraira

Harry had het nog zo gezegd vorig jaar, bij die Wok kan je wel goedkoop eten (9,95 euro onbeperkt buffelen) maar veel mensen worden er ziek. Vorig jaar zijn we er 1 keer geweest en kwam die voorspelling niet uit, maar dit jaar dus wel helaas. Tessa heeft al het eten van voor en achteren weer onbeperkt naar buiten laten gaan, waarschijnlijk veroorzaakt door een spare-rib die nog rauw vlees bevatte. Gelukkig is de rest van de familie niet ziek geworden. Ik ben met Famke en Tom gaan midget-golfen (volgens mij vond Tessa het niet erg om dit te missen), en zoals altijd werd ik weer laatste in dit zeer boeiende spel. Na de nodige potjes pesten (kaarten) die ik ook al weer verloor werden we ontboden bij de lokale Mercedesdealer om de nieuwe band er op te laten zetten, is dat ook allemaal weer geregeld en hoeft het verhuurbedrijf niet meer te bellen of alles naar tevredenheid is geregeld (hebben ze al 3 keer gedaan). Woensdagavond dus maar thuis gegeten en in alle rust kunnen genieten van de bekerwedstrijd Roda JC - PSV.
Donderdagochtend zijn we vol goede moed naar de rots van Calpe gegaan en hebben we deze berg van 330 meter hoogte beklommen, althans voor 2/3 deel, tot en met de tunnel. In de zomerperiode is het echt te warm voor zo’n klim, maar eind oktober is dat heel goed te doen. We hebben de klim niet afgemaakt omdat het laatste gedeelte redelijk gevaarlijk is, dat was net iets te veel van het goede voor Tessa (vanwege de slippers die ze aan had) en Tom (net iets minder een klimmer dan Famke).
Famke en ik hebben het nog een stukje geprobeerd, omhoog ging nog wel, maar je moest dezelfde weg weer terug en dat was een stuk lastiger, zeker omdat een goed hek o.i.d. dat er voor zorgde dat je niet naar beneden kukelt mocht je een keer uitglijden, ontbrak. Famke wilde wel verder, maar mijn hoogtevrees begon toch weer een beetje op te spelen. Op de weg terug naar beneden kwamen nog een familie tegen die zo plat en luidruchtig Brabants praatte (met een zwaar accent uit de buurt van Eindhoven) dat Famke heel stellig opmerkte dat deze mensen wel uit België moesten komen (’t is maar dat opa en oma het weten!).
’s Middags zijn we naar het strand gegaan bij Moraira. Dat lag lekker vol voor de tijd van het jaar en het wordt elke ochtend helemaal schoon gemaakt van zeewier en netjes recht geharkt. We hebben dus z’n best kunnen voetbalen en er is ook gesurfboard. Aan het einde van middag weer terug naar het huis, om nog even af te koelen in het zwembad. Het moge duidelijk zijn, ook vandaag is het weer prachtig weer hier in Moraira. Vanavond zoeken we het avontuur maar niet op en gaan we maar voor safe bij Harry eten.

• 29 Oktober 2009 - 18:27

Opa Gerrit:

Hoi Bergbeklimmers
    De berg beklommen in Calpe lijkt men wel spannend maar met slippers dat lijkt me niet zo goed idee.
    Golf zal nog wel lukken met slippers maar dat = geheel iets anders in iedergeval beide sportief
    Wat stonk daar nou zo erg? .
    Dat we nu na ook voor Belgen aangezien worden dat nemen we maar voor lief Belgen zijn de slechtste nog niet op deze stomme aardbol .
    Ik heb het artikel gelezen in de volkskrant van Bart Jungmann en hebt het thuis ja best leuk terug naar de tijd
    Ik hebt het doorgestuurd naar Gunther maar ja die = ook met vakantie.
    Het schiet inmiddels weer op een week gaat wel super snel.
    Nog veel vakantie plezier en verlopig niet meer wokken.
    Ik wil toch wel nog wel een keer wokken in Eindhoven maar kan niet zo veel meer eten.
    Oh ja en zaterdag naar PSV- Vitesse. Groet Oma & Opa

• 30 Oktober 2009 - 11:02

Beppe:

Lieve kinderen,
    Alles weer gelezen en bekeken.Inderdaad die rotsen lijken niet echt gemakkelijk. Rob wil je in het vervolg wel eens een close-up maken van een plantje p die rotsen want bij foto rots3 lijken het varentjes, maar door mij niet echt duidelijk te zien. En de foto met Famke en Tom de neus dicht. Ik neem aan dat was niet omdat ze lekkere parfumlucht roken. Had het iets te maken met schoenen?
    En de schildpad slaapt heel fijn zeker? Ik zag nog even de foto's van eerder.
    Ik heb gister wat een verloren dag gehad, maar wel vernomen dat twitter heel leerzaam kan zijn. Rob, weet jij hoe je bij twitter komt?
    Liefs en tot de volgende keer.