Koningsdag als kick-off voor vakantie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Koningsdag als kick-off voor vakantie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Koningsdag als kick-off voor vakantie

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

26 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was het voor de 1e keer koningsdag in Nederland. Doordat we morgen wel erg vroeg in het vliegtuig moeten zitten, hebben we een paar uur van die 1e koningsdag in Amsterdam doorgebracht. Terwijl het AD op hun website berichtte dat alle treinen richting A’dam propvol zaten, hadden wij juist een andere ervaring. Het lag overigens niet aan ons dat onze coupe zo leeg was (we hadden ons keurig gewassen vanochtend) ook de andere treinstellen waren helemaal leeg.

Koningsdag in Amsterdam betekent eigenlijk alleen maar rondlopen of rondvaren, zoveel mogelijk oranje dingen aan en dan een beetje stoer mee knikken met je hoofd op de beat van de muziek. Die muziek komt tegenwoordig alleen nog maar van DJ-s, ik heb in de route van Centraal Station naar Rembrandsplein, bijna Leidseplein en weer Centraal Station, niet 1 bandje zien spelen. Zal wel niet meer van deze tijd zijn. Vervang de kleur oranje door roze en je bent op de gay-parade, al lijkt het ook wel een beetje op de carnaval zoals ze die in Curaçao vieren.

De vrijmarkt is ook helemaal verdwenen in het centrum van Amsterdam, er staan alleen nog maar kraampjes met eten, drinken en oranje hebbedingetjes die ergens van een vrachtauto zijn gevallen en die ik in ieder geval niet wil hebben.

Tom kreeg van al die eetkraampjes in ieder geval een continue gevoel van honger. Dat gevoel kon alleen maar gestild worden door cheeseburgers, Vietnamese loempia’s en een broodje shoarma. Voor het overige vond ie het maar vreemd wat er allemaal gebeurt in A’dam op zo’n koningsdag. Al kon hij wel lachen om het feit dat het personeel bij de Mac zo druk bezig was met ruziën met elkaar, dat ze ons maar cheeseburgers bleven geven terwijl wij er toch maar echt 1 besteld hadden. Dan eet je er toch gewoon 2 tegelijk op.

Nee, al met al kan je koningsdag volgens mij beter in Cuijk of Nijmegen doorbrengen, hou je ook nog een mooi NEC-shirt aan over met – hoe toepasselijk – Curaçao als shirtsponsor. Curaçao is morgen ook onze bestemming. We vliegen met KLM om 8.40 uur vanaf Schiphol eerst naar Sint Maarten, om uiteindelijk rond 14.00 uur (en dan is het al 20.00 uur in Nederland) op Curaçao te landen. In Nederland is dan al lang bekend of Heracles gewonnen heeft, NEC zichzelf een dienst heeft bewezen en of PSV nog dichter bij de play-offs is gekomen.

  • 26 April 2014 - 21:52

    Yvonne:

    Jammer van de kledingkeuze op deze oranje dag :)

  • 27 April 2014 - 14:28

    Beppe:

    Lieve kinderen,

    Mijn Koningsdag was nog anders. Ik ben om +/- half negen met de fiets naar Surhuisterveen gegaan. Daar zaten de verkopers al langs de weg. En er liep ook al meer publiek dan ik had gedacht. Ik ben bij alles langs gelopen. Hoorde 2 mannen van mijn eigen leeftijd zeggen: "SE wurde fan ús net ryk". Ik dacht: van mij ook niet. Ik heb deze keer voor het eerst helemaal niets gekocht.Het schijnt dat op onze leeftijd de behoeft om iets te kopen behoorlijk afneemt. Boeken en tijdschriften komen niet meer in aanmerking. Mijn huis staat propvol, dus liever ook geen prullaria aanschaffen. Ik heb licht in overweging gestaan om Barbies te kopen, maar ze hadden allemaal nog netjes de kleren aan, dus helemaal geen uitdaging om ze op te knappen. Ik heb geen enkele bekende getroffen. De viskar was er ook niet. Daarom maar weer huiswaarts zonder ook maar iets bereikt te hebben. Thuis was ik koud want het was buiten licht damp en koud. Dan de cv maar hoger gedraaid.

    's Middags de Koningklijke familie gezien. King-mum, de prof en Margriet met al hun kinderen waren toch nog aanwezig. De 3 Prinsesjes (A. A en A) hebben zelf hun intrede gedaan op een gedeelte van de route. De Koningin had blote armen en het leek of de Prinsesjes blote benen hadden. Ik dacht het is in Amstelveen zeker warmer dan hier. Ik moet zeggen de Prinsesjes hadden deze keer prachtige lichtrose jurkjes aan. Ik vond ze zelfs mooier dan de blauwe van de kroning. Ook de rest van het gezelschap was denk ik naar Rinsma Gorredijk geweest om zich in het nieuw te steken want het zag er zeer verzorgd uit.

    Liefs van Beppe.


    Petra belde vanuit Mallorca dat ze veilig aangekomen waren. Nu waren ze moe want ze hadden in feite een nacht doorgedaan omdat ze om 24.00 uur de vorige dag vertrokken waren. De kinderen vonden vliegen COOL en FAT!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke en Tom

Hallo, wij gaan dan wel niet lang op vakantie en ook niet zo avontuurijk als de meeste mensen die een eigen reiswebsite hebben, maar we gaan vaak genoeg "effe" op vakantie om via de website jullie "effe" bij te praten over hoe het met ons gaat op vakantie. Veel leesplezier.

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 146577

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Carnaval in Orlando

27 April 2014 - 10 Mei 2014

Curacao april/mei 2014

28 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Carnaval in Dubai

27 April 2013 - 09 Mei 2013

Moraira deel 10

08 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Carnaval in Curacao

12 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Op zoek naar Obama

05 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Lekker luieren in Moraira

25 April 2012 - 05 Mei 2012

Famke en Tom in Andalucia

18 Februari 2012 - 25 Februari 2012

Carnaval op Gran Canaria

05 Januari 2012 - 08 Januari 2012

Weekendje Barcelona

21 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Actief in de Algarve

09 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Avontuurlijk Canada

30 April 2011 - 14 Mei 2011

Casa Maxima in Moraira

06 Maart 2011 - 13 Maart 2011

Lanzarote 2011

28 December 2010 - 08 Januari 2011

The SunShine State

23 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Herfst in Albufeira

16 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Op weg naar de Wereldkampioen

01 Mei 2010 - 13 Mei 2010

Rhodos 2010

02 April 2010 - 05 April 2010

Easter at London

13 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Op zoek naar de pyramides

23 Oktober 2009 - 01 November 2009

Herfst in Moraira

25 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

01 Mei 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: