Vandaag is rood - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Vandaag is rood - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Vandaag is rood

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

02 Mei 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Na zo’n drukke dag heb je niet echt zin om je nog helemaal op te frissen, je nette kleren aan te doen en dan richting een restaurant te gaan. Wat ik vorig jaar nog niet wist, maar nu wel, is dat het restaurant hier op het resort gewoon de gerechten ook bij je huisje brengt. Zo kan je echt geweldig lekker eten, met een fijne fles rosé er bij, lekker luchtig gekleed, terwijl Famke bijgeluiden maakt met haar apps op de Ipad die in een beetje restaurant ‘not-done’ zijn. De tiramisu die je er als toetje bij krijgt is dan de spreekwoordelijke kers op de taart.

Donderdag zijn we ook redelijk rosé geworden in de zon. We waren lekker vroeg bij het strand en hadden een plekje in de schaduw bemachtigd, althans op dat tijdstip van de dag. Even vergeten dat de zon ook draait en dat je om de 2 uur de zonnebrand dient te verversen. Rond 14.30 uur leek het ons verstandig om terug naar het huisje te gaan, want bruin werd toch langzaam maar zeker rood. Tom dacht hier aan te ontkomen door zich in te graven in het zand, maar ook hij is zijn witte kleur nu echt kwijt. Marco Borsato en Leontien waren ook weer ‘in-da-house’, helaas voor hen zijn de meeste andere gasten de schaamte enigszins voorbij en mag hij nu wel met iedereen op de foto. Zelfs als hij naast ons lekker zit te lunchen, zijn er mensen die hem lastig vallen. Klasse dat hij dan ook nog gewoon de tijd neemt om met die mensen op de foto te gaan. Wel een beetje sneu dat niemand met Leontien op de foto wil, misschien dat ik morgen mij toch maar opoffer om te zorgen dat zij ook een beetje goed humeur houdt deze vakantie.

De humor van Famke kent deze vakantie z’n grenzen niet. Vanochtend gingen we richting het strand, ze had de croc-s aan, dat was nog niet zo erg, maar vooral die sokken die ze er bij aan had! En dan nog de zakken van haar boxershort die naar buiten kwamen! Het was echt een fashion-statement, zo erg dat Tessa enigszins wanhopig Famke toeriep dat ze zo wel erg op opa leek. Famke was niet echt onder de indruk, getuige haar antwoord: ‘ik ben ook familie van opa, dat is toch logisch’.

Rood als we waren, hadden we weer geen zin om ons op te dirken voor het eten. Dus werd ik weer op pad gestuurd om voor eten te zorgen, deze keer de afhaal-italiaan voor pizza’s. Na afloop nog wel even naar de ijsco-tent gewandeld voor een toetje. Op de weg terug was Tom er zeker van dat Julia der Toorn, de winnares van The Voice, voor ons liep. Dat is natuurlijk snel te checken via de twitter-account van deze dame en inderdaad Tom had gelijk. Julia zit ook bij ons op het resort en gaat zaterdag meedoen tijdens het concert van Marco hier op Curaçao.

Zo was ook deze vakantiedag weer voorbij voordat wij het in de gaten hadden, morgen zit er niets anders op dan uit te rusten van alle inspanningen van vandaag.

• 02 Mei 2014 - 07:13

Yvonne:

Julliei zijn goed op de hoogte van 'bekend' Nederland... ik zou iedereen straal voorbij lopen :(

• 02 Mei 2014 - 12:25

Gerrit Hoffmann: