Wie kent Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Wie kent Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Wie kent Harrison Hot Springs

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

25 Juli 2011 | Canada, Harrison Hot Springs

Allemaal kermis in Harrisson Hot Springs, als we arriveren is er 1 of ander groot kanotoernooi (het heet dragon boat racing) aan de gang en is het dus gigantisch druk aan het meer. Dit hadden we niet verwacht, want dit dorpje kom je in geen 1 boekje tegen, reden ook waarom het aantal buitenlandse toeristen minimaal is. Toch is het in het hotel vanwege diezelfde drukte zoeken naar een lekkere ligstoel bij het zwembad, maar het lukt. De temperatuur is 25+ en de zwembaden zijn gevuld met mineraalrijk water dat rechtstreeks uit een bron komt waar de temperatuur zelfs 69 graden is. Op de achtergrond wordt een huwelijk voltrokken, Amerikaanser kan bijna niet. Sommige zwembaden zijn alleen voor adults, het wordt zo streng aangekondigd dat je er bijna verkeerde gedachten bij krijgt.
We genieten hier dus vooral van zon en water en af en toe van drinken en eten. Wil je hier in Canada overigens een biertje drinken, dan moet je hiervoor naar de speciale liquor store. Blikjes bier zijn niet te koop in supermarkten of benzinepomp, alleen dus bij de Canadese Gall en Gall en dan kost 1 blikje meer dan 2 dollar. Of het allemaal helpt voor minder drinken, weet ik niet, het voelt wel een beetje alsof je stiekem naar een coffeshop gaat in Nederland (al ben ik daar nog nooit geweest).
Zondag zijn de dragon boats allemaal verdwenen net als de drukte, het is ineens een stuk rustiger (en mooier), zelfs het weer dat zowaar richting de 30 graden gaat. Vandaag zijn we dus verbrand, vooral omdat we 's ochtends vroeg zijn gaan kayakken op het meer, een wens van Tom die eindelijk in vervulling gaat. Daar waar in Nederland het slechte, koude en natte weer de plannen van velen in de war stuurt, hebben wij nu dus ook ineens "last" van het warme weer. Zoals het de bedoeling was, hebben we de rest van de dag vooral aan het zwembad doorgebracht, aan het einde van de middag zijn we nog gaan jetskiën, dat kon er nog wel bij op deze vakantie vol avontuur. Maandag laten we het vaste land voor wat het is en gaan we met de veerboot naar Vancouver Island, op zoek naar nieuw avontuur en hopelijk walvissen!

p.s. vergeet de videofilmpjes niet, ik er 3 bij deze blog gevoegd!

• 25 Juli 2011 - 06:57

Beppe,:

Lieve kinderen,

Door alle tegenslag gister hebben we niet eens alles goed bekeken. De natuurlijke brug is mooi, maar ik vermoed dat je er niet altijd met droge voeten over kunt. En de eekhoorntjes zijn wel bijzonder tam. Het videofilmpje hebben P. en ik wel 10X achterelkaar bekeken, we hadden het idee dat dat niet veel verschil zou maken met de werkeliijkheid. Het is deze keer wel een extra waterige vakantie niet? Die bron van 69 graden is dat Celsius of Fahrenheit? Want in Amerika gebruiken ze vaak Fahrenheit. Als het graden Celsius was dan kon je er even in gaan zitten dan was je stante pede van al je pathogene bacterien verlost. Verder geef ik geen garantie.
    Bij de kajak ontbrak de man met de trom nog, zoals in de tijd van de slavengaleien. Dan hoefde Tessa ook niet meer links,rechts te zeggen. In die tijd werden er snelheden ontwikkelt, welke hedentendage nog niet gebroken zijn op Olympische Spelen. En dat alles zonder doping. Wel met kleine dunne touwtjes met knoopjes of ander geniepig spul er in.

De positieve berichten van hier (gister weer thuis) zijn dat het op het moment droog is en de temp. gedaald is van 14 C. gister naar 13 C. vandaag. Een beetje aardopwarming zou mij niet ongelegen komen. Ik zei een beetje hè. Zo tot 25 gr. C. Gelukkig zijn er nog zoveel fossiele brandstoffen dat we de kachel nog op aangename temp. kunnen brengen.

Vandaag komen Jasmijn en Merel logeren, samen maar even bekijken hoe we die tijd het leukst kunnen invullen.

Liefs van Beppe.