Over lekker eten en een speedboot - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Over lekker eten en een speedboot - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Over lekker eten en een speedboot

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

24 Juli 2011 | Canada, Kelowna

Voordat we Calgary achter ons laten, brengen we nog snel een bezoek aan de Olympische pistes van 1988. Daarna keren we terug naar de bergen, de sneeuw, de watervallen en de gletsjers. We komen in 3 parken, Glacier Park, Yoho Park en Revelstoke Park. In Yoho Park was vooral de natural bridge mooi om te zien. In Glacier Park hebben Tom en Famke de eekhoorntjes van rijstewafels voorzien en van Revelstoke Park hebben we eigenlijk niets gezien, zo hard regende het, op het moment dat wij er waren. Hoogtepunt van de donderdag was eigenlijk het eten, de lunch in de "truffles pig restaurant" was bijna een ster waardig en de ravioli in Revelstoke was super, ook al zat er spinazie in en was het gegarneerd met asperges! De tiramisu was zelfs zo lekker, die komt in de top 5. Daarna werden we nog verrast met een openluchtconcert van the matinee, leuke canadese muziek uit Vancouver (www.thematineemusic.com). Halverwege het concert stopten er 4 bussen met Japanners of Chinezen (wie het verschil ziet mag het zeggen), gevolg is een vol plein met een recordpoging aan foto- en filmopnames van zowel band als publiek. Ergens in het verre Oosten zullen wij vaak te zien zijn op tv of pc.
Vrijdagochtend rijden we richting Kelowna, een bijna mediterrane streek gelegen aan Lake Okanagan waar veel fruit geteeld wordt en ook de Canadese wijn vandaan komt. Dit is een van de rijkere buurten van Canada, dat zie je direct. Of het dan toeval is dat we hier ook overal Canadezen ontmoeten die hun roots in Nederland hebben liggen (my mother comes from Zwolle) dat weet ik niet. Die mensen zien wel direct aan onze (of mijn) neus dat wij uit Nederland komen, daar hebben ze weinig tijd voor nodig. Ons hotel ligt aan Lake Okanagan, en om een keer gek te doen deze vakantie, huren we een motorboot. Full speed, met af en toe Tom en Famke achter het stuur, cruisen we over het meer. Midden in het meer wordt een grote opblaasbare band achter de boot gehangen en slepen we de kids op grote snelheid over de golven die de boot zelf maakt, ze vinden het geweldig en het kan niet hard genoeg gaan (vooral Tom!). Er staat zelfs een kort filmpje hiervan op deze site, check het zelf dus!
Van al dat avontuur krijg je honger, die hebben we gestild bij het Memphis Blues Restaurant, we kregen een tafel vol met allemaal vlees (Memphis Feast) en dat hebben we tot de laatste kruimel opgegeten. Het leuke van deze kleine stadjes is dat hier wel voldoende te doen is in het centrum, ook hier traden livebands op die de tijden van Johny Cash deden herleven. Zaterdag vertrekken we naar Harrison Hot Springs, volgens de weersvoorspellingen wordt het dit weekend ruim 25 graden daar !

• 24 Juli 2011 - 08:43

Beppe,:

Lieve kinderen,

Vanuit Cuyk dit bericht. Maar ik denk niet dat we nog lang hier blijven. Vannacht was het stormachtig weer. Nu nog steeds donker regenachtig en koud. De buienradar voorspelt de volgende 3 dagen ook brede stroken regen. Het is inmiddels 10.00 uur geweest en de verwarming staat nog steeds op nachtstand en wat we ook proberen we krijgen de kachel maar niet opgestookt. De tv wil ook maar steeds niet wat wij willen. We hadden gister nog naar Gerwen gebeld of zij het wisten. Gerrit heeft ons daarop een briefje gemailt met daarop de bediening, maar wat we ook proberen hoe het ook maar bedoelt kan zijn we krijgen WDR en NCBC (Joel Osteen) niet in beeld. Ik vind dat heel jammer na de natuur zijn dat voor mij 2 hoogtepunten op de zonfagochtend . En de "hour of power" was een herhaling. Heit probeert nog steeds de verwarming aan de praat te ktijgen, en deelt mij mee dat de verwarming nou helemaal geen text meer geeft. We zitten beide met 3 truien aan in de kamer, maar voelen ons niet behaaglijk warm. Voor vertrek had heit nog smalend gezegd "Moest ik niet nog meer bagage mee?". Ik zit dit met de zaklamp(zonder zaklamp ga ik nergens meer) te typen, want ik kan de letters ook niet zien . De delete knop heb ik al zo vaak nodig gehad dat ik em nu in het donker kan vinden. Ik heb hier een lamp nodig. Wat vervelend is met deze muis, dat je altijd eerst moet knippen voordat ie wat doet. Gister eerst op de vliering opgeruimd. Je kon er nagenoeg geen poot meer verzetten. Ik denk onverantwoord met Pake in de nacht.
    Bovendien julie zijn hier ook niet. Ik vind er hier geen cent aan.
    Desalnietemin, vermaak jullie in Canada en liefs van Beppe nog uit Cuyk.