Topchef Famke - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Topchef Famke - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Topchef Famke

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

25 Oktober 2011 | Portugal, Albufeira

Het eten is hier weer helemaal geweldig. Weliswaar in de vorm van een buffet, maar zo lekker klaargemaakt en allemaal kleine hapjes, echt genieten. Famke is een trouwe kijker van vele kookprogramma's, met name topchef. Tijdens de vakantie neemt ze ook de houding van de 2 chef-koks aan, zo kritisch loopt ze aan het begin van de avond langs het buffet. De uien zijn toch echt iets te grof gesneden, het vlees is net iets te rood en de zalm lijkt iets te droog klaargemaakt, zo maar wat opmerkingen van chef Famke. De toetjes zijn zeer in trek bij de kids, vooral de aardbeien gedoopt in chocolade kunnen niet aangedragen worden, dat is echt sprinten of ze zijn al weer op.
Vandaag hebben we zowaar het resort verlaten. We zijn een keer de 'andere kant' opgegaan, naar Tavira, dat bijna in Spanje ligt. Een prachtig authentiek Portugees stadje, gelegen in een nationaal park waar ontelbare vogels, bloemen en beestjes huizen. Natuurlijk hebben ze hier ook de traditionele bruggetjes, pleintjes, kastelen en kerken. Het is hier dan wel allemaal toerisme wat de klok slaat, maar wil je op een specifiek plekje komen dat in het boekje genoemd wordt, dan moet je toch wel een beetje geluk hebben. Het staat hier nog slechter aangegeven dan in een gemiddeld Belgisch dorpje. Maar ook de boekjes kloppen niet altijd, want wij wilden een boottochtje gaan doen dat als 'tip van de dag' in het nieuwe reisboekje stond, maar dat boottochtje bestond al jaren niet meer volgens de lokale VVV. Desalniettemin hebben we ons prima vermaakt de oostelijke kant van de Algarve. Famke heeft de hele dag nauw sms-contact gehad met Louise die ook op vakantie is. Dankzij deze moderne technieken weten we dat Andy voor z'n leven heeft moeten vechten om een voetbal van Rutger uit de klauwen van een boze hond te redden in de branding van de zee en dat hij daarbij z'n bril heeft moeten laten voor wat het is. Eénmaal terug in ons appartement zijn we snel naar het zwembad gegaan om nog even te genieten van de zon. Elke dag wordt ons voorgehouden dat de volgende dag het toch flink gaat regenen, maar tot nu toe hebben we daar overdag geen last van gehad, dat willen we graag zo houden.
Het is wel even wennen aan de prijzen hier na Florida en Canada; 1 latte machiato, 2 blikjes cola light en 1 blikje icetea kosten op een terras hier in totaal 5 euro; voor 2 pannenkoeken, 2 broodjes tonijn en 1 cheeseburger met friet en 4 flesjes drinken als lunch betaal je 19 euro, dat is goed te doen. Wat ook opvalt is dat de diesel en benzine hier inmiddels veel duurder is dan bij ons in Nederland, vroeger was dat precies andersom.
Vanavond is het thema in het restaurant Braziliaans, benieuwd of de serveersters zich ook aan dit thema hebben aangepast.

  • 26 Oktober 2011 - 14:29

    Beppe,:

    Lieve kinderen,

    Leuk die jonge flamingo 's daar bij die visvijvers. Het zijn toch visvijvers?

    Nou had ik er toch zo mee gerekend dat ik jullie wat leuks zou kunnen vertellen. Maar wat mij betreft was het vandaag een flop. Pake en ik zouden vandaag met een bootreisje van K 'tille naar Earnewoude. Had ik mij zo op verheugd. Pake en ik vanochtend die kant op niet te laat, want ik denk als de auto niet bij de boot kan staan moet ik misschien ver lopen om em weg te brengen. We staan daar te wachten en Pake begint van het is hier niet en de boot komt vandaag niet. Wat ik zei: we waren vroeg. Dus er was nog niemand. Op 't laatst had hij mij zo ver dat ik naar huis reed om de goede brief te halen want in de brief die ik bij me had zat de verkeerde inhoud. Wij terug, goede brief waar exact in stond wat ik in mijn hoofd had. De 2e X aangekomen konden we direkt op de boot. Zo ver, zo goed. Maar de boot was koud van binnen. Ik had nog een lange broek en 2 kussentjes uit de auto gehaald vanwege ik het koud vond en harde stoeltjes. Ik was niet de enige die het koud had, want andere mensen hebben het tegen de bootsman gezegd. Die heeft na 2-3 uren wel de kachel aangezet Maar ten 1e die begint niet onmiddelijk bovendien zijn de radiators aan onze kant niet warm geweest. En was nou maar de zon er door gekomen, maar die heeft de hele dag samen geen kwartier geschenen. Daarom wat zo leuk had kunnen zijn is door de kou flink bedorven. Ik had Pake op een kussentje zitten en het andere kussentje op schoot en hij heeft de hele rit de jas niet uitgehad. Eigenlijk was het voor mij een deja vu want toen die reis met Frans Bauwer naar Italië, toen heb ik ook zo 'n kou geleden, want het was tijdens die opnames buiten ook zo koud en laat de bootsman nou precies ook nog die muziek spelen van Frans Bauer.
    Bij thuiskomst vond ik de nieuwe tienerbijbel, die ik verleden zondag besteld had. Deze bevat oa veel prachtige tekeningen. En vanavond is op tv de hele avond gospelmuziek Ik hoop dat de dag toch nog goed eindigd.

    Liefs van Pake en Beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke en Tom

Hallo, wij gaan dan wel niet lang op vakantie en ook niet zo avontuurijk als de meeste mensen die een eigen reiswebsite hebben, maar we gaan vaak genoeg "effe" op vakantie om via de website jullie "effe" bij te praten over hoe het met ons gaat op vakantie. Veel leesplezier.

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 146809

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 22 Februari 2015

Carnaval in Orlando

27 April 2014 - 10 Mei 2014

Curacao april/mei 2014

28 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Carnaval in Dubai

27 April 2013 - 09 Mei 2013

Moraira deel 10

08 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Carnaval in Curacao

12 Oktober 2012 - 20 Oktober 2012

Op zoek naar Obama

05 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Lekker luieren in Moraira

25 April 2012 - 05 Mei 2012

Famke en Tom in Andalucia

18 Februari 2012 - 25 Februari 2012

Carnaval op Gran Canaria

05 Januari 2012 - 08 Januari 2012

Weekendje Barcelona

21 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Actief in de Algarve

09 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Avontuurlijk Canada

30 April 2011 - 14 Mei 2011

Casa Maxima in Moraira

06 Maart 2011 - 13 Maart 2011

Lanzarote 2011

28 December 2010 - 08 Januari 2011

The SunShine State

23 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Herfst in Albufeira

16 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Op weg naar de Wereldkampioen

01 Mei 2010 - 13 Mei 2010

Rhodos 2010

02 April 2010 - 05 April 2010

Easter at London

13 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Op zoek naar de pyramides

23 Oktober 2009 - 01 November 2009

Herfst in Moraira

25 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

01 Mei 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: