Ook hier kan het stormen - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Ook hier kan het stormen - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Ook hier kan het stormen

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

24 Oktober 2011 | Portugal, Albufeira

De nacht van zondag op maandag was het noodweer hier in de Algarve, het ging zo tekeer dat Famke wakker was geworden (en bleef). Je hoorde het water naar beneden vallen en de wind voorbij razen, eigenlijk durfde we 's ochtends vroeg niet eens de gordijnen open te doen, bang dat we alleen maar grijze luchten zouden zien. Groot was onze verbazing dan ook dat we rond 9.00 uur 's ochtends alleen maar blauwe luchten zagen en een stralende zon. Hadden we dan gedroomd? Niet echt dus, want de plassen water logen er niet om. Niet veel later lazen we het nieuws, dat het vliegveld van Faro, 25 km hier vandaan, was getroffen door een windhoos rond 5.00 uur 's ochtends en dat een deel van het dak van de vertrekhal was ingestort. Famke en Tom vroegen zich direct af of dit betekende dat wij langer in Portugal zouden moeten blijven, maar als ik het goed heb, wordt er nu al weer gevlogen op Faro; 'the show must go on' zullen we maar zeggen. Door al dat regenwater was het wel een beetje afgekoeld en zij we 's ochtends eerst maar naar het binnenzwembad gegaan, altijd een belevenis want je moet hier binnen een badmuts op (buiten niet, waarom dit verschil?). Daarna een uurtje tennis met z'n 4-en, als eerste gingen we weer op de gravelbanen nadat deze ontdaan waren van alle 'uitwerpselen' van de storm. Volgens de tennisleraar was het nog steeds te gevaarlijk, want de baan was nog slippery. We hebben hem ervan overtuigd dat wij echte hobbyisten zijn en dat ons tempo zo laag is dat uitglijden al bijna onmogelijk is, hij heeft ons 1 minuut bezig gezien en begreep wat wij bedoelde, we mochten op de baan blijven. Na de lunch richting buitenzwembad, de zon was zo fel, dat insmeren een must was. Alhoewel dat voor Famke nog het minste geldt, zij is na 2 dagen al weer zo bruin, lijkt wel een Zuid-Europeaan. Voor de rest lag het zwembad vol met Britten, ik heb er zo'n 80 geteld op en rondom het zwembad en niet 1 van deze eilandbewoners was de drager van een tatoeage! Ongelooflijk maar waar, de tatoeage is nog niet doorgedrongen bij dit slag mensen, je bijna zeggen dat er nog een markt te winnen is voor de Ben Saunders-en van deze wereld hier bij de golfbanen in de Algarve.
Ook uit deze blog valt te herleiden dat wij niet echt veel moeite doen tot nu toe om de mooi Portugese omgeving te bewonderen, wie weet dat dit de komende dagen nog gaat gebeuren, voorlopig zitten we hier goed.

• 25 Oktober 2011 - 06:40

Beppe,:

Lieve kinderen,
    Pake had het al op tv gezien van dat dak daar bij het vliegveld. Hij zei dat het bij jullie verschrikkelijk regende. Ik dacht als het goed is zijn ze niet meer op het vliegveld en jullie zullen niet smelten. Ik had er vertrouwen in dat het jullie goed ging.

Roodkapje en Geelkapje, het staat jullie goed. Zo kunnen jullie het verschil van binen en buitewater goed in de gaten houden. Hebben jullie de vrouwen van Oporto al gezien met hun 7 onderrokken? Tenminste ik meen dat die daar wonen. Een beetje ten N. van Lissabon.

Gister was het hier stralend warm winderig weer. Ik gooide de ligstoel buiten om er even op te slapen. Maar heb em niet eens bezeten, want toen merkte ik de rommelige ingang van het garage deurtje en ben gaan ordenen. De lege Kliko is weer half gevuld. Dat zal jullie plezier doen denk ik.
    Liefs van Pake en Beppe. Pas goed op jullie zelf!.