Egypte wordt in ieder geval geen wereldkampioen - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Egypte wordt in ieder geval geen wereldkampioen - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Egypte wordt in ieder geval geen wereldkampioen

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

18 Februari 2010 | Egypte, Hurghada

Op de dag dat bekend wordt dat Toetanchamon gestorven is aan de beet van een malariamug, het kabinet in Nederland blijft doorruziën, heeft Tom bij het ontbijt een record geschreven, hij heeft maar liefst 10 pannenkoeken gegeten, later die dag nog 2 crêpes, in totaal dus 12 op 1 dag! Tessa heeft wat minder gegeten gisteren, want die had – haar bijna gebruikelijke dag op vakantie – buikgriep, maar die is ook al weer volop aan het eten geslagen, nu dreig ik hier last van te krijgen. Waar het van kwam weten we niet, het bekende kip of het ei-verhaal, of het is gewoon het virus dat al enige weken in Cuijk en omstreken rondwaart, het lijkt in ieder geval geen voedselvergiftiging want dat voelt anders.
De zee geeft en de zee neemt is een bekende uitspraak, geldt dus ook voor de Rode Zee, want mijn zonnebril op sterkte ligt nu ergens op de bodem als gevolg van een iets te fanatieke duik samen met Tom. Ondanks een door Tom ingezette reddingsactie hebben we de bril niet meer kunnen vinden en loop ik nu met goedkope Adidas-kopie rond, niet op sterkte, dus allemaal net iets waziger. Het zeewater is hier redelijk zout, je hebt echt wel een zwembril nodig om onder water iets te kunnen zien, maar behalve wat kleine visjes, geen bril dus. Kijken of de reisverzekering nog een bijdrage gaat leveren in de kosten.
Wel vreemd om ineens een kameel over het strand te zien lopen, dat zag ik zelfs zonder bril. Famke is er als de kippen bij op het beest op de foto te zetten, Tom en Famke kijken overigens wat minder vreemd op van zulke verschijningen als wij, dat hoort er toch bij hier, zie je ze denken.

Vanavond voetballen, een paar weken geleden heeft Egypte historie geschreven door de Afrika Cup voor de 3e keer op rij te winnen, ze zijn al 17 wedstrijden achter elkaar ongeslagen op dat tournooi. Echt bekend met het Egyptische voetbal ben ik niet. Ik weet dat Ruud Krol hier trainer is geweest en dat lijkt me logisch omdat hij nooit sokken aan heeft en het hier ook niet hoeft. De enige voetballer die ik ken is Mido, die gooit met scharen naar medespelers in de kleedkamer, misschien dat hij daarom wel niet in het Egyptische team zit. Of voetbal hier echt leeft weet ik niet, ondanks de prijzen van de afgelopen jaren hebben de Farao’s zich niet gekwalificeerd voor het WK. Er is hier in ieder geval wel veel voetbal op tv. Zo’n beetje alle Duitse zenders zitten hier op de kabel, dus als het goed is kan ik vanavond op SAT1 zowel Twente tegen Werder Bremen zien winnen als PSV tegen HSV, de eerste PSV-shirtjes zijn al gesignaleerd in het resort. Dan heb je hier ook nog een soort Sport1 dat dan Dubai1 heet en in ieder geval alle bundesliga-wedstrijden live uitzendt, te zien op een groot scherm in het hotel.

We hebben gistermiddag gewacht of Tom en Famke zelf uit het zwembad zouden komen. Iedereen was zo goed als weg, de lampjes bij de strandbedden waar al aangegaan, maar denk je dat ze komen, ho maar. Uiteindelijk heb ik ze dus toch maar uit het water geroepen voordat ze kieuwen krijgen; volgend jaar met carnaval gaan we weer hier naar toe, roepen ze nu al.

• 18 Februari 2010 - 20:30

Beppe:

Lieve kinderen, jullie hoeven echt niet te denken dat als jullie veel reizen dat jullie dan patent hebben op vakantievirus. Wij hebben het hier ook! Kwam vanochtend slecht uit maar met het hoogst mogelijke absorberende materiaal hebben Pake en ik ons toch maar op pad begeven. Afspraak is afspraak en per slot van rekening kan je,je tegenwoordig overal op kleden.De psych waarschuwde ons bij vertrek dat het glad was. Alsof dat onze grootste zorg was. In Emmen zat Mara bij mij op schoot en uit haar lijfje kwam voor die afmetingen een vreselijk gerommel. Ik keek zeer bedenkelijk. Maar volgens Mara haar oordeel totaal overbodig en compleet onder contrôle. Ze verklaarde "buik" en keek daarbij dat het zo hoorde. Nou dan stel ik geen vragen meer bij zo'n deskundige diagnose.
    Later meer, liefs van Beppe