Waar zijn de Egyptische vrouwen!? - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Waar zijn de Egyptische vrouwen!? - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Waar zijn de Egyptische vrouwen!?

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

16 Februari 2010 | Egypte, Hurghada

In Egypte wonen 83 miljoen inwoners, als het goed is zal zo’n beetje de helft vrouw zijn, dat betekent dat er minimaal 40 miljoen Egyptische vrouwen moeten zijn. In Hurghada wonen ca. 60.000 Egyptenaren, dus moeten er in de directe nabijheid ook wel 30.000 Egyptische vrouwen verblijven. Waar ze zijn die moslima, ik weet het niet, maar in ieder geval niet in het resort. De komst van vrouwen en kinderen van het hotelpersoneel schijnt wel mogelijk gemaakt te zijn door gesubsidieerde bouw van appartementencomplexen en scholen, maar hier zijn alleen mannen; de kamers worden schoongemaakt door mannen, de afwas wordt gedaan door mannen, de massages worden gedaan door mannen, ik heb 1 vrouw bij de receptie gezien en die kwam uit Duitsland. Het zal allemaal wel cultureel bepaald zijn, maar het valt dan wel op dat je bij de show ’s avonds zeer schaars geklede dames ziet optreden die proberen te buikdansen, dat mag dan weer wel blijkbaar.
Het valt op dat het hier al vroeg warm is, als we – na nog even de samenvatting van Heracles - PSV te hebben gekeken – naar het restaurant gaan, is het al zeker 25 graden. We gaan weer naar het verwarmde zwembad, dat doet denken aan het zwembad dat we ooit indoken in Death Valley, USA. Het was ruim 45 graden midden in de woestijn, we verlangde naar een stukje verkoeling en die kwam niet toen we in het zwembad doken, dat was namelijk 37 graden, we wisten niet hoe snel we hier weer uit wilden. Dit zwembad is weliswaar iets minder warm, maar het voelt gewoon klef aan met z’n 32 graden. De kids deert het niet, die hebben 2,5 uur in het water gespeeld met andere kids. De blosjes op de wangen zitten er na de ochtend al volop op, petje op is hier geen luxe om eerst te wennen aan de zon, ik zelf had dit ook wel iets eerder mogen doen. ’s Middags doen we nog steeds aan een siësta, ook al eindigt de middag eigenlijk heel vroeg doordat de zon tegen 5-en onder gaat, we houden het er voorlopig maar even in, we zijn hier immers ook voor onze rust. Na de middagrust voetballen, Tom rent en rent alsof hij zich warm moet houden door te bewegen. Zijn fanatisme leidt er snel toe dat de bal kapot gaat, hij schiet hem gewoon lek! Maar met een slappe bal kan je ook gewoon blijven oefenen op slidings en pasjes geven achter het standbeen langs (teveel naar Suarez gekeken?), in het zwembad wil hij vooral leren koppen nu Toivonen zoveel kopgoals maakt.
Het hotel ligt recht onder de aanvliegroute van het vliegveld. Gisteren kwamen er vanaf 11.00 uur ’s ochtends om de 5 tot 10 minuten vliegtuigen laag over ons heen om een nieuwe lading toeristen te droppen. Resultaat is wel dat er ineens veel meer Nederlanders zijn, zaterdag vielen wij in het niet bij alle, overigens zeer rustige, Russen, vandaag is dat gevoel veel minder. Vandaag komen er overigens vrijwel geen vliegtuigen over ons heen, wel zo rustig. Vanavond naar een ander restaurant geweest, ook daar geen shoarma te bekennen, stuur dus maar een stukje van die verbrande Hooglander uit Harkema, beetje knoflooksaus er over en niemand merkt het verschil.

• 16 Februari 2010 - 09:47

Beppe:

Lieve kinderen,
    Ik zie dat alles perfect gaat ondanks Rob zijn "kremenasy's dat er te weinig vrouwen zijn en en dat het te heet is. Het kan niet zo erg zijn als Tom nog zo hard rent. Of zou het komen dat Tom door de warmte beweeglijker wordt?
    Hier alles bij hetzelfde. Ik dacht dat jullie een paar uurtjes na mijn reaktie met die noord-westen wind wel genoeg van de schotse koe genoten hadden.
    Ga zo door, liefs uit koud Fryslân.