Je moet niet alles geloven wat ze schrijven - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Je moet niet alles geloven wat ze schrijven - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Je moet niet alles geloven wat ze schrijven

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

01 Augustus 2010 | Spanje, Moraira

Ajax start het nieuwe seizoen succesvol! Dat was donderdagochtend de kop op de voorpagina van de Televaag, met daarbij de opmerking dat de eindstand nog niet bekend was bij het drukken van de krant, maar het was wéér fantastisch volgens deze niet onafhankelijke sensatiekrant. Tom en ik hadden de 2e helft gezien en een heel ander beeld meegekregen van de wedstrijd, met een zeer slechte uitgangspositie voor Ajax omdat het toch echt 1-1 is geworden. Diezelfde krant geeft ook aan dat het kabinet VVD-PVV-CDA er bijna is, hopelijk heeft dit bericht dezelfde waarde als dat tav Ajax. Op Tessa's mobiele telefoon stonden afgelopen 2 dagen 6 gemiste oproepen, je gaat dan toch denken dat iemand je heel hard nodig heeft, maar wie (want het nummer was anoniem) en als het echt dringend zou zijn, zou men mij toch ook proberen te bellen. De 7e keer was raak, ik was op tijd en kreeg iemand aan de telefoon van UPC die mij mijnheer vd Veer noemde, en mij vertelde dat hij mijn accountmanager was en mij al een aantal keren had proberen te bellen. Ik heb even heerlijk deze nitwit op niet subtiele wijze op z'n plek kunnen zetten, maar blijft belachelijk dit gebel. Als er dan toch bedrijven aan het buitenland verkocht moeten worden, ik weet er wel 2, UPC en de Televaag, alhoewel dat met UPC volgens mij al is gebeurd.
Ondertussen kabbelt onze vakantie rustig voort. De ene keer gaan we in Calpe eten bij een Mexicaan en kan Tessa weer eens genieten van een Margarita. De andere keer gaan we Indiaas eten in Moraira en kan Tessa genieten van de chicken tikka massala en ik van de tandoori chicken. En weer een andere keer gaan we eten bij de Pollo Loco die niet langer in Belgisch bezit is maar tegenwoordig door 2 Bulgaren wordt bestierd, de kwaliteit van de pollo heeft er niet onder geleden. Tom moet het dus een aantal keren zonder mosselen doen, alhoewel die de laatste keer niet goed gevallen waren bij Tom, ze waren namelijk in rode wijn klaargemaakt en daar houdt hij niet van (bij Harrie waren ze in witte wijn klaargemaakt en toen heb ik hem niet gehoord).
Op vrijdagochtend gaan de dames naar de markt in Moraira, Tom en ik slaan dit spektakel maar over, anderhalf uur slenteren in ruim 30 graden, geen parkeerplaats voor handen (want daar is nu immers de makt), je moet er maar zin in hebben. Famke noemt het later ook een rommelmarkt, niet voor niks, want 1 ingenieus apparaat dat in ons bezit is gekomen werkt al niet meer.
Zwarte zaterdag is grotendeels aan ons voorbij gegaan en als ik de sms-dienst mag geloven ook aan Gunther in Italië. Wel is duidelijk dat de Fransen ook vakantie hebben gekregen, het aantal kentekens uit dat land is gigantisch toegenomen vandaag. Zaterdagavond zien we Ajax kansloos verliezen van Fc Twente voor de WvdK-schaal, jammer dat er geen Televaag op zondag is, benieuwd wat die dan weer voor mooie woorden over Ajax en Suarez hadden verzonnen.

• 01 Augustus 2010 - 17:00

Beppe:

Lieve kinderen,
    Wat je al niet doet voor je schoonzoon. Ik heb de Televaag van vandaag even doorgespit op commentaar op AJAX. Nada dus. Het enige artikel is: "Vorm terug bij winnend FC Utrecht". Ik denk dat ze de politiek spelen van negeren, dan merkt niemand er iets van. Over politiek gesproken: (overigens ik heb geen mening) heb ik iemand met een politieke doktorsgraad (je zou zeggen zo iemand moet er verstand van hebben)horen zeggen dat dit 3-partijen kabinet wel mogelijk is, maar dat het heel onstabiel zal zijn.Het maakt mij niet uit. Waarom proberen ze niet eens zonder. Dan hebben we in ieder geval veel minder kosten.
    Nu de leuke dingen. Tessa haar Magrytsje lijkt wel een Fontein. In de blabberkuilen bij zee leek wel of er een pak biotex in uitgeschud was. En Tom heeft zich mogelijk uit de mosselen gegeten. Wel denk ik dat hij nu de mosselman kent.
    En Famke loopt nu met een molentje, ik zit er ontzettend over in, als dat maar goed komt.
    Liefs van Pake en Beppe

• 04 Augustus 2010 - 09:05

Opa :

Hoi Famke & Tom
    Vanuit Oosterhout ff een klein berichtje
    Er = eigenlik weinig nieuws uit de regio.
    We hebben nog steeds geen regering een zekere heer Rutte heb ik horen zeggen dat het op 1 Juli al rond kon zijn maar zij er niet bij welk jaar.
    Nu komt er een zwaar gewicht uit Rotterdam Ivo Opstelten die de zaak op de rails moet gaan zetten in Tilburg heeft hij niet slecht gedaan volgens de media en een zekere Hans Wiegel bemoeit er zich ook al mee die momenteel in Heeze woont en is ook brabander geworden hij had beter in Diever kunnen blijven.
    Verder is Loura Dekker vanmorgen vertrokken voor het grote avontuur zeilen om de wereld 14 jaar dat word nog wat voor toekomst Ajax gaat vanavond in Griekenland PAOK proberen te verslaan en is een behoorlijke tour voor Martin Jol en zijn mannen
    Robben zit ook weer in de lappenmand .Gistren fijn gefiest in de omgeving van Breda mooie natuur en behoorlijk zonnig vandaag Woensdag laat de zon verstek gaan .
    Gunther is veilig in Italie en geniet net als jullie van de vakantie
    Nog 4 dagen vakantie en het zit er weer op geniet in Barcelone en de groete aan Harrie in Moraira
    Opa en Oma deze keer aus Oosterhout