Waarom verveelt Moraira nooit - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Waarom verveelt Moraira nooit - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Waarom verveelt Moraira nooit

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

28 Juli 2010 | Spanje, Moraira

Het is nu al de 4e keer in 5 jaar dat wij hier komen, en nog steeds heb je niet het gevoel dat dit nu maar echt de laatste keer moet zijn. Dit terwijl er ook voldoende redenen zijn om hier niet te komen; bijvoorbeeld het grote aantal Nederlanders dat hier al dan niet tijdelijk verblijft, met hun veel te grote volvo X90, porche carrera, audi Q7 of mercedes 500 SEL, inclusief de Gaastra polo's met opgeslagen kraagje. Of het feit dat je hier in de supermarkt gewoon pindakaas en bitterballen kunt kopen of in te veel restaurants een frikandel met Nederlandse mayonaise kunt bestellen voor de kids of het feit dat je op het strand te vaak tegen de telegraaf aan moet kijken. Deze kleine nadelen wegen niet op tegen de voordelen; het heerlijke zwembadje, maar vooral de absolute rust. Wat fijn is het om 's ochtends niet wakker geschud te worden door dichtslaande deuren in hotels, of kibbelende kamermeisjes op de gang die het bordje 'niet storen' blijkbaar niet kunnen lezen en toch aankloppen of ze binnen mogen komen, of hotelgasten die een vroeg vliegtuig moeten halen en vinden dat de hele etage dat moet weten of een hoteltelefoon die zomaar in 1 keer om 7.00 uur overgaat. Deze rust leidt er toe dat op zondagochtend de gehele familie (behalve ik dus) om 9.30 uur nog heerlijk ligt te slapen. Ik heb vroeger nooit echt begrepen wat een “zwitserlevengevoel” is, nu waren wij volgens mij ook geen doelgroep, maar dit leventje zou het wellicht kunnen zijn. Overdag doen we niet veel meer dan zwemmen / dollen in het zwembad, de kids vangen heel veel kleine visjes nabij de zee, surfen stoer met hun surfboard op de golven en Tom eet elke avond mosselen, hij begint er al een beetje op te lijken volgens mij. Het is hier net boven de 30 graden, het waait bijna niet en het is de 1e paar dagen redelijk bewolkt geweest. Wolken die overigens niet voorkomen dat je je verbrandt en maar die er wel voor zorgen dat het ineens regent op het strand bij 30 graden. Het strand ligt overigens hartstikke vol, net zoals Moraira helemaal vol is, we hebben het hier nog nooit zo druk gezien, als je na 20.30 uur in het dorp komt dan moet je echt zoeken naar een vrij tafeltje om te eten. 's Avonds koelt het ook niet echt af, het blijft ruim boven de 20 graden. Echt omstandigheden om heel lui bij te zijn zoals Tessa zegt en dat doen we dan ook maar.

• 28 Juli 2010 - 18:54

Beppe,:

Je had het over lang slapen daar en de vorige keer in dat verband over Harry. Ik denk dat je van Harry kan zeggen dat hij een uitgeslapen jongen is.Wat voor visjes heeft Tom daar gevangen? En krijgen jullie al bijna zwemvliezen?Jullie hebben daar volop zomer, nou je hoort ons ook niet klagen ook al zijn onze temp. wat mider.Zo'n beetje 20+. Ik vind dat uitstekend.Wat wel merkwaardig is, is dat er dit seizoen zoveel vliegen zijn. We hebben bijna nooit een huisvlieg maar nu zijn er per dag zo'n 5-7 vliegen binnen. Dit heeft ons jagersinstinct flink aangewakkerd en wij rusten vaak niet eerder dan dat de laatste der Mohikanen het loodje legt. Wij hebben hier 2 methodes voor. Eén een opgerolde krant: stevig en mepzeker. Tot een advertentie in de krant een electrische vliegenmepper aanprees. Wij dachten mett het ding met een soort van lazerstraal elke vlieg in een omtrek van minstens 5M. te kunnen raken. Helaas niets is minder waar. We zijn er na veel experimenteren en hard proberen nu achter dat wanneer je de vlieg eerst bewusteloos slaat met byv. de krant, de electr. mepper op een afstand van een halve CM boven de met z'n ogen tollende vlieg houdt, er heerlijke brandluchten in je neus dwarrelen, want dan verschroeit de vlieg namelijk. Ik denk dat de E-mepper ten hoogste nog dienst kan doen als badminton batje. Nu hebben wij nog maar wat ouderwetse vliegenklevers gehaald. Direkt succes zonder inspanning, er gingen meteen 4 flys opzitten.Ik zei tegen Pake:" als ze nou maar niet zo hard jammeren dat die andere vliegen het horen en er niet meer in(op) trappen".Liefs van Pake en Beppe en nog maar wat door vakantieën.