Van Coevorden naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Van Coevorden naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Van Coevorden naar Vancouver

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

12 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Om 12.30 uur 's middags worden we wakker, mooie tijd zou je zeggen, alleen is het hier dan nog half 4 's ochtends. Zachtjes ds-en, ipadden en bloggen dus, tot het 6 uur is en het restaurant open gaat. Daarna de stad in. Vancouver is een grote stad, waar bijna de helft van de 2 miljoen inwoners een Aziatische achtergrond heeft, dit zie je ook echt terug in het straatbeeld. We zijn ook een luxe Aziatische supermarkt in gegaan (super groot), giga veel lekker spul en je koopt de vis terwijl die nog leeft!
Ondanks de Aziatische uitstraling heeft Vancouver iets Nederlands in zich, de stad is vernoemd naar de Engelse kapitein George Vancouver, wiens familie weer uit Nederland kwam, van de plaats Coevorden. Kortom, feitelijk is deze stad dus vernoemd naar de Drentse plaats Coevorden. Het zal niet de 1e keer zijn deze vakantie dat we lijntjes naar Nederland zullen aantreffen denk ik, al is het maaar omdat in elk ontbijtgerecht ook hollandaisesaus zit (bahh).

Omdat we zo vroeg zijn gaan we eerst nog even Stanley Park in, er is nog bijna niemand, behalve een aantal totempalen. Daarnaast zien we de vele watervliegtuigjes opstijgen en landen, een mooi gezicht. Het is vreemd om in je korte broek door de stad rond te lopen en op de achtergrond de sneeuw te zien liggen op de bergtoppen. Op elke hoek van de straat is een Starbucks, deze keer ben niet ik de verslaafde maar Tom, hij is helemaal weg van de hot chocolate hier, een klein bekertje met slagroom voor 70 cent (3 per dag). In downtown Vancouver zijn naar het de Vancouver Lookout gegaan, een lift brengt je in 60 seconden naar 170 meter hoogte met een prachtig uitzicht. Daarna naar Chinatown om de Chinese tuin met ying en yang elementen te bezichtigen. Na de lunch toch maar even slapen om het vandaag wat langer vol te houden dan 17.00 uur. Dit lukt wonderwel, na de siësta maken we de dag vol met zwemmen, shoppen, taco's eten, slenteren door het gezellige Gastown-district en aan het einde van de dag nog een keer de toren in om van het uitzicht te genieten. Er zijn ook mindere dingen aan deze stad, met name het aantal zwervers dat hier rondloopt en je ook aanspreekt (eentje wilde een zelf gemaakt gedicht voordragen voor geld, dat is wel weer een aardige manier van bedelen) is groot in aantal, maar we waren ook getuige van een echte ruzie met bijna handgemeen in de file en getuige van een valse brandmelding met alle toeters, bellen en hakbijlen die er bij horen, voor Famke tot nu toe 2 van de hoogtepunten van deze vakantie. Rond 21.00 uur zijn we allemaal gaan slapen, dat is 6 uur 's ochtends in Nederland, dus al weer een lange dag.

• 12 Juli 2011 - 15:49

Beppe:

Lieve kinderen,
    Er mogen nog wel een man of wat bijkomen om de sequoia te omspannen. Weten jullie waardoor deze bomen zo dik kunnen worden? Het is nl zo dat ze nooit opbranden. De schors is van een dermate materiaal opgebouwd dat het zeer moeilijk wil branden. Dus voor deze bomen hoeft de brandweer niet uit te rukken.

Ik had niet gedacht dat Vancoever zo oosters was. Praten ze er ook frans?

Hier weinig nieuws. Ik heb de hele dag binnen opgeruimd. Nu moet ik voor nog buiten en aan de kant van Kees en Iep. Nou daar liggen nog ettelijke tonnen sparrenaalden en kegels. Daarom ik ben moe. Tot de volgende keer.

Liefs van Beppe.

• 13 Juli 2011 - 18:43

Opa Gerrit Gerwen:

Hoi Famke en Tom :
    Heerlijk om jullie zo te kunnen volgen in verre Canada. Het was weer een hele reis zo naar de andere kant van de wereld .
    De foto,s zijn ook weer prachtig maar wat wil met een fotograaf zoals Famke liggend op de straat.
    Ik heb nog nooit zo ene grote boom gezien met een geweldige omvang .
    De starbucks zijn ook weer goede vertegenwoordigd voor de ""hoffmannkes.
    Verder heb ik het opgezocht wat een die koekwous is volgens Wim Daniels neerlandicus en Brabantkenner is het een rare snuiter die komen in brabant nog al eens voor.daar heeft Tom gelijk in denk ik.
    De movie New Kids heb ik niet gezien over Maaskantje maar ik ben er wel eens op de fiets geweest wij waren toen in de buurt van Berlicum .
    De friettent hebben we niet bezocht want wat daar tekoop was durf ik hier niet te schrijven Tom dan = koekwous nog heel netjes uigedrukt ik vind prachtig dat jullie tenminste nog brabants durven te spreken ,vooral blijven doen zelfs Ome Gunther vind dit prachtig,bij Luuk en Daan hoor ik het bijna nooit.
    Maat ze verstaan het wel wat je ook zegt.
    Verder is er in Nederland weer een held bij zoals de media ons doet aanpraten in de tour The Crash is Johnny Hoogerland van vacansoleil ook uit Brabant Eindhoven, de grote smaakmaker van het ogenblik
    Maar ja hoe je went of keert met 33 krammen in je 8chterste en dan fietsen da,s niet mis ik vraag me af of er bij mij 33 krammen zouden passen ? Zelfs Mark Rutte heeft hem gebeld dat zegt dan natuurlijk alle over sport en politiek.
    en zo hoort het ook, of niet ?
    Nog heel plezier met deze vakantie en stuur de prent waar jullie de bruine beren hebben gezien of waren het ijsberen ??

GH