Zwemmen in het Dutchlake - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Zwemmen in het Dutchlake - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Zwemmen in het Dutchlake

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

15 Juli 2011 | Canada, Clearwater

Woensdagochtend zijn we weer veel te vroeg wakker (4.30 uur) omdat we natuurlijk weer veel te vroeg naar bed zijn gegaan. Rond 7.00 uur ontbijten bij de Starbucks en dan 'on route' voor 300 km door een echt woeste en ruige omgeving. De rivier(tjes) hier stromen gigantisch hard, de hoogteverschillen zijn enorm, en de watervallen zijn ontelbaar. Wat ook opvalt zijn de huizen, allemaal van hout, vele zien er echt slecht uit, een nieuw likje verf krijgen ze nooit en oude auto's worden niet gesloopt, maar gewoon in de buurt van het huis voor goed geparkeerd.
De route die we rijden is in de winter vaak gewoon afgesloten omdat het dan te gevaarlijk is. Bij een tussenstop kijken we naar een soort natuurlijke dam van boomstammen over de rivier (minimaal 3 keer zo breed als de Maas!. Voor we het weten staan de kids op deze boomstammen, die tot hun verrassing toch echt bewegen. Even later worden we verrast door een coyote, ook wel prairiewolf genoemd, die naast de weg loopt, kortom, genoeg avontuur (en regen) onderweg. We hebben nog even gezocht of we roadrunner konden vinden, maar dat bleek niet het geval.
Rond lunchtijd zijn we al bij onze eindbestemming voor die dag Kamloops, een redelijk grote stad, gelegen aan de Thompson River, waar het heerlijk weer is (ruim 25 graden) en de kids in het park genieten van de waterattracties. Kamloops is vooral een stadje dat toeristen als tussenstop gebruiken tussen Vancouver en 1 van de natuurparken. Voor ons is het vooral een dagje bijkomen van alle belevenissen van gisteren. 's Avonds zijn we gaan eten bij de lokale Indiaan, je kreeg er zoveel dat we ondanks de honger niet alles opkregen, ook al was het nog zo lekker. Daarna op de normale tijd slapen en zowaar worden we pas na 7.00 uur wakker, we zitten eindelijk in het Canadese ritme. 's Ochtends heerlijk ontbijten, de kids mogen zelfs hun eigen wafels maken om vervolgens te vertrekken voor onze volgende halte 129 km verder. We gaan naar Wells Gray Provincial Park, naar het plaatsje Clearwater dat bij de ingang van dit park ligt. Daar ligt ook het Dutch Lake met een motel met dezelfde naam, dat er van de voorkant niet echt uit ziet, maar de achterkant maakt dat weer goed. Een prachtige tuin met uitzicht over het meer dat op loopafstand ligt. Tom is de stoerste van ons allemaal, want binnen no time ligt hij in het water, ook al is het maar net 20 graden. Qua weer hebben we tot nu toe geluk, op tv gaat het vooral over het vele water dat valt (net als in Nederland dus), maar wij blijven tot nu toe de regen steeds 1 dag voor. Benieuwd of dat zo blijft, want hier blijven we nu 2 dagen.

• 15 Juli 2011 - 15:37

Angeline:

Zo te lezen en te zien hebben jullie het leuk en is het er mooi. Geniet er maar goed van!!

• 16 Juli 2011 - 08:43

Beppe:

Lieve kinderen,
    Jullie zien wel weer veel deze keer hè? Ik wilde gister al antwoorden maar toen kwam Gea. Nu heb ik eerst Famke geantwoord. Proriteiten moeten er zijn.
    Wel gevaarlijk op die boomstammen hoor. Jullie moeten wel oppassen.

Na 37 jaar is nu het voorste raam ook waterdicht. De timmerman was stenen aan het doorzagen, het witte steenstof stoof tot achter het huis. Toen hij weg was heb ik de ramen maar schoon gemaakt want je kon niet veel meer zien.
    Ik heb nog met hem over een serre gehad, het lijkt me heel mooi, maar ik voorzie weer onverwachte obstakels en daarom durf ik niet zo goed.
    Gister heb ik nog grote takken van de Douglasspar gezaagd. Ik wilde meer licht in huis.Die moeten stukje bij beetje nu afgevoerd.
    Nu zal ik naar 't Veen om vis als hij nog niet met vakantie is, anders wordt het "piekepoot".

Groeten en liefs van Beppe