Voortvarende reis - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Voortvarende reis - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Voortvarende reis

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

22 Oktober 2011 | Portugal, Albufeira

De vakantie begint deze keer in Eindhoven en niet zoals de laatste tijd gebruikelijk is in Duitsland. 's Ochtends eerst nog alle 2 werken en de kids naar school, dan snel de koffer inpakken, nog sneller naar de speelgoedwinkel om een kado te kopen vanwege de geweldige rapporten die Tom en Famke hebben en dan niet zo snel naar Eindhoven Airport. Heel Brabant krijgt deze middag vakantie en dat is te merken op de weg, maar ruim op tijd arriveren we rond 17.00 uur op het vliegveld. Het is er druk, veel mensen trekken zuidwaarts en veel mensen hebben er zin in, want Tessa en ik zijn zo'n beetje de enige in de vertrekhal die niet aan de grote glazen bier en/of wijn zitten, bang om direct in te storten na de drukke weken die we achter de rug hebben. Zo'n 2 uur en 3 kwartier later vertrekken we met een kleine vertraging met Transavia richting Faro in Portugal. In de handbagage maar liefst 3 ipads (moet niet gekker worden) helemaal vol met films, spelletjes en boeken, wij zullen ons niet vervelen. In het zuiden van Portugal is het 1 uur vroeger dan in Nederland, dus na (al weer) 2 uur en 3 kwartier vliegen landen we op het vliegveld van Faro, helemaal in het donker. 2 uur en 3 kwartier hebben we ook kunnen genieten van de grasgroene pakjes van de stewardessen, wat mij betreft winnen ze de prijs voor de lelijkste kleding ooit vertoond in een vliegtuig. Onderweg hebben we ook steden als Maastricht, Anterwerpen, Brussel, Parijs kunnen zien, het is namelijk prachtig helder weer onderweg. Benieuwd of we dat weer de komende week kunnen vasthouden, enige regen is ons al voorspeld door de piloot. Het is de 3e keer in 3 jaar dat we de Algarve aan doen, en we keren terug waar we de 1e keer ook geweest zijn, het Pine Cliffs Resort in Praia de Falesia, een plaatsnaam die je niet te veel verkeerd moet uitspreken want dat levert dan ook weer allerlei misverstanden op. Rond middernacht nederlandse tijd zijn we in ons appartement. Hoe later het wordt, hoe actiever Famke wordt. Tom duikt bij aankomst direct z'n bed in en slaapt letterlijk binnen 10 seconden, net als 2 jaar geleden bijgestaan door Animal, z'n favoriete knuffel als hij in Portugal is. Wij volgen overigens niet veel later, 1 blikje Heineken zorgt er voor dat wij ook binnen de kortste keren in slaap vallen.

• 22 Oktober 2011 - 10:23

Gerrit:

Hoi vakantie gangers :
    Nou jullie hebben toch geluk gehad want Einhoven was Vrijdag een grote puinhoop wat wat de autowegen betreft alles zat vast in het verkeer rondom Eindhoven.
    Wij kwamen van Heeze af en alles zat dicht en toen maar naar huis gereden de bedoeling was doorrijden naar Oosterhout dat hebben uren later maar gedaan.
    Ook nog goed nieuws Rita Verdonk is opgedonderd En Fc Einhoven heeft weer gewonnen en Kaddafi is ook uitgeschakeld al met al jullie genieten van een fijne holiday in Portugal
    Hier zaterdag middag schijnt de zon volop maar het = wel koud.maar wel gezond weer.
    Heb ik het goed drink je voortaan Heineken ? er zijn toch wel andere biermerken ! bv Bavaria
    Groetjes vandaag uit Oosterhout
    Gh

• 22 Oktober 2011 - 19:37

Beppe:

Wat lees ik? Maar 3 ipads? Wie heeft er dan geen?

Geen bijzonderheden hier. Naar 't Veen geweest om visjes, Jan en Klaske 's Tuinhuisje bewonderd, hééél mooi! 's Middags met Joop geskypt, bladeren geveegd. En de kookwas gedaan, gedeeltelijk met de hand omdat de moderne wasmachine niet schoonwast maar griemt. Weer een dag voorbij.

Liefs van Beppe.