Het waait op Gran Canaria - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Het waait op Gran Canaria - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Het waait op Gran Canaria

Door: Famke en Tom

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

19 Februari 2012 | Spanje, Maspalomas

Ons TUI vliegtuig bracht ons in 4 uur en een kwartier van Dusseldorf naar Gran Canaria, alles precies op tijd. De wind was en is prominent aanwezig op het eiland, dat zorgde er gisteren voor dat we een beetje heen en weer gingen met de landing. Vandaag zorgt de wind er voor dat wanneer de zon verdwijnt achter de wolken, het ook snel koud is, scheelt zomaar in 1 minuut 5 graden. De tegenstelling is zelfs zo groot dat we begonnen op het ligbed in de zwembroek en aan het einde van de dag in de trui op het terras zitten, te wachten op de monteur die de kachel komt maken in ons huisje. Bleek vervolgens dat er helemaal geen kachel in ons huisje zit, daarvoor in de plaats kregen we een electrisch straalkacheltje, toch wel aardig die spanjolen.

Vandaag trokken we nog goed gemutst en met de kids in het PSV-tenue richting cafe om de wedstrijd tegen Groningen te bekijken. Gelukkig zijn hier de cafe's om 11.30 uur nog niet open, zodat we die 3-0 nederlaag niet live hebben hoeven mee te maken. In plaats daarvan op het strand gezeten, lekker in de zon. Ik moest aan Fred Rutten denken op dat moment, wat mij betreft heeft hij op heel korte termijn ook heel veel vrije tijd om ergens op een afgelegen strandje na te denken waarom hij toch nooit een prijs pakt met PSV. Donderdagavond meldde hij nog dat PSV steeds meer richting topvorm ging, het kon niet stuk hoorde je hem denken. Net zoals Giudetti in VI woensdag liet optekenen dat hij nooit kan verliezen, en direct 3 dagen daarna de meest schlemielige rode kaart ooit gepresenteerd kreeg. Het zal wel bijgeloof zijn van mij, maar ik doe niet aan dergelijke gewaagde uitspraken. Maar ja, carnaval heeft ook effect op de Eredivisie, AZ is solidair met PSV en bakt er ook niks van, staan we toch nog steeds bovenaan. De shirtjes van PSV kunnen echter weer in de koffer, de schaamte wint het voorlopig even van de clubtrots.

Wat opvalt hier op Gran Canaria, is dat het zo druk is op het eiland. Dat begon gisteren al bij aankomst op het vliegveld, waar we vanwege die drukte lang op onze koffers moesten wachten. Maar ook vandaag is het enorm druk op de boulevard, vanaf 12.00 uur was er geen vrij tafeltje meer te vinden voor koffie, thee of wat dan ook. Wij hebben dus maar gelunched in het hotel, en daar is niets mis mee want het eten in dit RIU hotel is echt super. Nu maar hopen dat de wind wat rustiger wordt de komende dagen zodat we niet steeds kleren aan en uit hoeven te doen.

• 19 Februari 2012 - 21:22

Beppe:

Lieve kinderen,
    Steeds aan en uit kleden hoeft niet hoor. Gewoon veel aandoen en gewoon aanhouden, kan er niets gebeuren.
    Heb ik vanochtend ook gedaan, want de sneeuwvlokken daalden volop neer. En ik had een knoppenexcursie in het Rengerspark in Leeuwarden. Gelukkig scheen toen de zon weer. Slechts 1 stuivertje gehad.( kort hagelbuitje) Het was fijn eventjes buiten. Iedereen was enthousiast, wel 30 man!
    Op de terugweg wilde ik diesel kopen bij een automaat. Dit is niet gelukt, ik kon het apparaat niet lezen. Heel stom.

Verder alles goed.
    Liefs van Pake en Bepp.

• 19 Februari 2012 - 22:27

Angeline:

Fijne vakantie. Veel plezier!

• 20 Februari 2012 - 15:52

Opa Gerrit Gerwen:

Hoffmannkes
    Gisteren was het weer hier bar en boos toch naar Nuenen gelopen naar de optocht. nadien naar Harrie koffie dat was wel nodig .
    Vandaag maandag middag heerlijk zonnig weer bij ons lekker gewandeld met onze gast Daan
    Luuk moet carnavallen in oosterhout .
    Jullie maken het uiteraard weer goed daar op het eiland.
    Geniet met volle teugen en Alaaf .
    Zo als je weet heeft Job de brui er aangegeven wat nu ?? wie volgt hem daar in Den Haag .Ik hoop heel de meute .
    Groetjes Opa & Oma