Over eppel en eppps - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Over eppel en eppps - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Over eppel en eppps

Door: Famke en Tom

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

21 Februari 2012 | Spanje, Costa Meloneras

De techniek staat voor niks. Deze vakantie-weblog wordt voor de 1e keer gemaakt met alleen de Iphone en de Ipad. De laptop heb ik thuis gelaten deze vakantie, sterker nog, die staat in Gerwen bij opa. Het gewone fototoestel kan ik daardoor ook niet gebruiken, dus zowel de tekst als de foto's gaan via de verzinsels van Steve Jobs en die verzinsels staan geen sleufje toe waar je een fotokaartje in kunt duwen. Sinds kort is er wel een echte eppp voor waarbenjij.nu en het werkt goed, met de nieuwe Iphone 4s maak je ook echte mooie foto's en die kan je via die epp rechtstreeks op de webpagina zetten.
Met al die eppps zijn er ook geen geheimen meer. Zo kan ik binnen 3 seconden zien hoe warm, beter gezegd hoe koud, het in ons huis in Cuijk is. Op dit moment is het 15,5 graden in ons huis en ik kan hier vanuit Gran Canaria er voor zorgen dat het weer 20 graden wordt. Nu heb ik zojuist via een andere eppp gelezen dat het aan het einde van de week misschien wel 15 graden wordt in Nederland, bijna net zo warm als hier, al ga ik in Nederland dan niet direct buiten zwemmen. Er is nog geen eppp bedacht die je waarschuwt voor het feit dat je zoveel zon hebt gehad, dat je 3 uur later een rood hoofd hebt of dat je haar zo dun aan het worden is dat je eigenlijk je pet op moet houden in de zon. Gisteren hadden we die wel kunnen gebruiken, bij het eten hadden we namelijk allemaal "last" van een terugslag vanwege de actieve dag, de wind en de zon die ons tezamen geprobeerd hebben te slopen.
Als het om eten gaat, de keuze is hier enorm. De afgelopen 2 dagen heb ik langostini's, mosselen, zeewolf, gerookte en gestoomde zalm, inktvis en octopus gehad en het was nog lekker ook, al moeten de darmen wel een beetje wennen aan al die exotische lekkernijen. Snert met ribbetjes kennen ze hier niet, maar gewone ribbetjes weer wel, ook die zijn hier lekker vettelijk. De wijn kregen we gisteren niet op, maar ook dat is hier geen probleem, gewoon een stikkertje op de fles en morgen staat de geopende en nog halfvolle fles gewoon klaar bij ons vaste tafeltje.
Oh ja, dat ABBA optreden van gisteren was echt genant (de woorden van Famke). Tom en Tessa wisten dit blijkbaar al, dus die waren al in het huisje achtergebleven, maar Famke en ik hebben elkaar tijdens dit optreden van een half uur minimaal 6 keer aangekeken in de trant van "dit is slecht, dit kan niet waar zijn!!!". Ok, het publiek in de zaal had veel weg van een wassenbeeldenmuseum voor 65+-ers, maar dan nog. In half spaans-half engels proberen Chiquitita te zingen en dan te vragen om mee te "cleppen" om vervolgens te vragen mee te zingen met mama mia, terwijl het maar angstvallig stil blijft in die zaal, zelfs Famke wilde weer snel terug naar het huisje. En dat laatste zegt genoeg want als die ook maar iets kan verzinnen om niet naar bed te gaan, dan verzint ze het, maar dit ging haar blijkbaar ook te ver. Oh ja twee, vandaag ontbraken de wind en de wolken, met als gevolg een stralend zonnige dag en niets doen, behalve aan het zwembad liggen en er af en toe in springen.

• 21 Februari 2012 - 17:49

Beppe:

Lieve kineren,

Door het hele eppp gebeuren schoot mij te binnen dat in Fryslân een volwassen mannenclub is die hoesjes breidt voor I-pads ed. Moet ik Rob daar ook voor opgeven? Naar men zegt een hele gezellige club. Om de steken goed te laten glijden worden er rijkelijk veel kleine glaasjes met BB of Schone ingenomen. In Duitsland hoorde ik het lied: "Was ist von uns männer übrig geblieben?'. Toepasselijk?

Wat fijn is? Jullie komen vast fris weer thuis na zoveel in het water gelegen te hebben.

Liefs van Pake en Beppe.