Shoppen in Gran Canaria - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Shoppen in Gran Canaria - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Shoppen in Gran Canaria

Door: Famke en Tom

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

23 Februari 2012 | Spanje, Costa Meloneras

Waarom heten de Canarische Eilanden eigenlijk zo? Ik heb hier nog nooit een kanariepietje frank en vrij door de lucht zien vliegen hier. Wel zie je hier van die iets te grote parkieten in de palmbomen zitten, waar ze elkaar hartstochtelijk toekrijsen, maar kanaries, nee, die zijn hier niet! Na wat navraag blijkt dat de eilanden zo heten om dat er vroeger veel grote wilde honden voorkwamen. Het Latijnse woord voor hond is canis en daar komt de naam dus ook van vandaan. De gele kanarie schijnt vervolgens weer hier gekweekt te zijn en heeft zo zijn naam gekregen. Het is dus precies andersom, de gele kanarie dankt zijn naam aan deze eilandengroep en niet andersom.

De Canarische Eilanden hebben overigens 2 officiële hoofdsteden, Santa Cruz de Tenerife en Las Palmas de Gran Canaria (waar Bruce Springsteen zijn Europese toernee dit jaar begint op 15 mei!). Wij zijn vandaag naar Las Palmas de Gran Canaria geweest. Tom en Famke zijn al 2keer in het Casa Colon geweest, het huis waar Columbus verbleef alvorens hij de oversteek maakte naar Amerika (4 keer maar liefst!), maar dat waren ze blijkbaar al weer vergeten. Vandaag dus gewoon voor de 3e keer daar naar toe geweest, alsof alles nieuw was. Daarna de laatste dagen van de sale hier in Spanje meegemaakt, waarbij vooral de Desigual Store het moest ontgelden. Famke heeft 1 nieuw shirt, 1 nieuwe blouse, een nieuwe pet en een niewe hoed, Tessa 3 nieuwe shirts en een echte Desigual tas, Tom een nieuw shirt en stoere nieuwe sneakers, zelfs ik heb 2 nieuwe shirts gekregen. Kortom, we hebben goed ons best gedaan om de spanjaarden uit de economische crisis te krijgen, ook al was alles flink afgeprijsd.

Vanavond gaan we misschien nog even PSV kijken als het ergens op tv is, daarna staat ons een optreden van de FabFour uit Liverpool te wachten in ons hotel. Na ABBA en Tina Turner kunnen de Beatles natuurlijk niet ontbreken, benieuwd of het weer zo 'verrassend' goed zal zijn.

Oh ja, als de garnalen geen hersenen hebben dan spuit er wel een andere smurrie uit die kopjes als je ze verkeerd afbreekt. Maar de quote, je hebt de hersens van een garnaal, doet veronderstellen dat er - weliswaar heel weinig - hersens in een garnaal zitten. Ook google bevestigt dat een garnaal over een serie zenuwcellen beschikt die als hersenen kunnen worden geduid! Is het overigens hersens of hersenen, om weer een andere huiskamervraag de wereld in te gooien?

• 23 Februari 2012 - 21:08

Beppe:

Lieve kinderen,

Je moet niet naar een gele canarie zoeken op de Canarische eilanden. De vogeltjes hadden van oorsprong een mussenkleur. De gele zijn inderdaad gekweekt. En vandaar naar de Duitse mijnen gebracht, waar ze moesten waken over de mijnwerkers. Als er een kanarie beneden van zijn stokje viel was het voor de mijnwerkers zaak om zo snel mogelijk de neuzen bovengronds te krijgen. En op deze manier hebben de vogeltjes Europa veroverd. wel binnenkamer want ze zijn niet winterhard.

Ik zie dat het goede leven verdergaat. Ik krijg zo 'n trek van die lekkere broodjes.

De hersens. Volgens mij kan het beide. NL: gebruik je hersens! en In een levende schedel zitten doorgaans hersenen.

Joop en Nynke zijn hier vandaag geweest. De gesprekken gingen over misstanden in de maatschappij. Bijv. Nooit een eettafelstoel in een wachtkamer. Nynke kan met haar plastic knieën en heupen nooit uit die lage kuipstoeltjes komen.

En Kroonpronses Victoria heeft een dochtertje gekregen. Haar man Daniël was helemaal emo. Ik mag dat wel.

Liefs van Pake en Beppe.