esta muy rico - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu esta muy rico - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

esta muy rico

Door: Famke en Tom

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

24 Februari 2012 | Spanje, Costa Meloneras

Donderdagavond stonden we klokslag 18.00 uur gereed bij het restaurant om als 1 van de eersten te kunnen eten. Zodoende zouden we nog op tijd zijn om de 2e helft van PSV te kunnen zien. We hadden onze hoop gezet op het winkelcentrum Grand Chaparal en niet voor niets. Het oude Playa del Ingles heeft al sinds jaar en dag een aantal echt verpauperde winkelcentra en elk jaar verwacht je dat deze helemaal gesloten zijn, maar niets is minder waar. In dit winkelcentrum, dat als kenmerk heeft dat het over een stuk of 8 nederlandse cafeetjes/restaurants beschikt (de menukaart wordt vooral beheerst door kroketten en frikandellen), was het een drukte van belang. Het leek wel of we op de Woenselse markt terecht waren gekomen om daar in gezamenlijkheid de wedstrijd van PSV te bekijken. Drukte alom en plat Eindhovens was de voertaal. Het resultaat is inmiddels bekend, een makkelijke 4-1 overwinning, waardoor we de teleurstelling van zondag al weer zijn vergeten en nu al zin hebben in de komende zondag als Feyenoord het volgende slachtoffer moet worden.

Diezelfde avond hadden we nog een meevaller; de Beatles traden op voor een volle en voor RIU-begrippen enthousiaste zaal. Het was leuk, we hebben meegezongen en geklapt en Tom en Famke hebben genoten (en ze weten nu welke liedjes allemaal van de Beatles afkomstig zijn).

Vandaag was het wederom mooi zonnig weer, maar het waaide ook wel weer erg fris, te fris om de gehele dag aan het zwembad te liggen. Rond het middaguur zijn we dan ook naar het pittoreske Puerto Mogan getrokken en wij waren niet de enige. Wederom waande wij ons op de Woenselse markt in Eindhoven, een enorme drukte en het brabantse dialect voerde de boventoon als er onderhandeld werd over de prijs van al die vreemde snuisterijen die je hier kon kopen. Wij hebben ons geld vooral aan eten en ijs uitgegeven. We hebben een heerlijke paella gehad, je moet wel even wachten voordat ie klaar is, maar dan is het resultaat er ook naar.

Eénmaal weer in het hotel moest er nog een keer getennist worden, het is en blijft een sportieve familie die van ons (kijk maar naar de foto!).
Morgen moeten we onze tenten hier weer opbreken, rond 14.00 uur komt de bus ons ophalen, om 16.35 uur Spaanse tijd (in Nl is het dan al 17.35 uur) vertrekt ons vliegtuig richting Dusseldorf. Ongeveer 4,5 uur later, om 22.10 uur Nederlandse tijd, hopen wij weer voet op vaste bodem te zetten. Op naar de volgende vakantie over circa 9 weken!

• 25 Februari 2012 - 07:11

Beppe,:

Lieve kinderen,

Je hebt niet verteld wie mooie Rico is. Nou zitten Pake en ik hier met een kwellende vraag. Pake vraagt mij maar steeds vanalles Zo van : Is het een kok of een ober misschien? Of een flamenco danser? En waar is zijn Letitia dan? Jullie willen het niet geloven hoeveel vragen een onbegrepen zin kan oproepen. Maar dat moeten jullie dan maar eens uit de doeken doen als jullie weer thuis zijn.

We wensen jullie een goede thuiskomst. Wie weet vinden jullie het daar ook wel weer leuk ondanks dat jullie het bankstel moesten weg doen om er even uit te kunnen breken.

Goede reis en tot ziens, Liefs van Pake en beppe.