Een beetje dom - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Een beetje dom - Reisverslag uit Costa Meloneras, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Een beetje dom

Door: Famke en Tom

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

20 Februari 2012 | Spanje, Costa Meloneras

Gisteravond kwamen we er achter dat de kou in ons huisje ook een reden had, 1 van de vele ramen (verscholen achter de 1 van de vele gordijnen) stond vrolijk open. Een beetje dom, zullen we maar zeggen.

Vanochtend na het ontbijt zijn we dwars door de 'dunas maspalomas' van Costa Meloneras naar Playa del Ingles gelopen. Een wandeling van ruim 2 uur, waarbij Tessa en ik tot de enkels werden gezandstraald en Tom en Famke bijna tot de knieen, doordat het fijne strandzand door de enorme wind vrij spel had. Onderweg kwamen nog voorbij een paar naturistenstranden, daar lag bijna niemand, kan ik ook wel begrijpen, want je wilt toch niet dat die andere lichaamsdelen ook worden gezandstraald. Deze duinen in het zuidoosten van Maspalomas zijn ongeveer zes kilometer lang en één tot twee kilometer breed. Ze bestaan uit fijn zand dat als verpulverde zeeschelpen door de branding werd aangespoeld. Het is echt prachtig om er door heen te lopen.
De zon had weinig te vertellen 's ochtends, dus gingen we goed gekleed van start. Famke en Tom probeerde nog naar beneden te skieen van de zandduinen, maar daar was de piste toch echt iets te stroef voor, laat staan dat er sprake was van lawinegevaar (al twijfelde Famke wel even toen ik dit foute grapje maakte).
Eenmaal gearriveerd in Playa del Ingles hadden we wel zin in wat eten, dus hebben we onze eerste gamba's al aijilo gehad, heerlijk! Het is nu bijna 5 uur later en ik proef de knoflook nog steeds, dat is een goed teken.

Terug in het hotel bleek dat de wind alle wolken had verdreven, tijd om naar het zwembad te gaan dus. Daar lagen alle parasollen op z'n kant en de mensen vervolgens bijna in de parasol om maar uit de wind te blijven. Voor ons was de rugleuning voldoende en hebben we heerlijk liggen bakken in de zon, met als gevolg toch wat rode hoofdjes (en dit ondanks de zonnebrand). Ik heb het zelfs nog 20 minuten in het zwembad volgehouden met Tom en Famke, dat weliswaar verwarmd is, maar dat is geen remedie tegen de kou die je ervaart als je ook maar 1 centimeter boven het water uit komt, laat staan wanneer je er helemaal uit gaat. Gelukkig ligt ons huisje vlak bij het zwembad en kunnen we dus zo uit het zwembad de warme douche in.
Zo dadelijk moeten we ons weer douchen, opmaken en netjes aankleden voor het diner (het is best wel deftig hier), daarna nog wat entertainment meemaken. Gisteren trad Tina Turner op en vandaag wordt ons de helft van ABBA (enkel de dames, gelukkig!) beloofd; never a dull moment zullen we maar zeggen.

• 20 Februari 2012 - 17:45

Beppe,:

Lieve kinderen,
    Mooi die wind en dat strand. En als jullie dat schelpenzand nou eens onder een loup zouden bekijken, weet je niet wat je ziet. Willen jullie een naairingvol voor mij meenemen om te bekijken?

Het was hier vandaag zonnig en 6,6 gr. C. we hebben snert gehad met volop ribbetjes en soepbeen. Lekker vetlyk!

Liefs van Pake en Beppe.