John F. Kennedy Dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu John F. Kennedy Dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

John F. Kennedy Dag

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

16 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Voordat we van Washington terug naar New York gaan, hebben we eerst nog het Jefferson Memorial bezocht. Dit is het monument ter herdenking van de president die de declaration of independence mee heeft geschreven, met daarin de zinsnede dat ‘all men are born equal’. Het heeft even geduurd voordat het zover is, als dat al het geval is. Wat opvalt als je op maandagochtend om 9.00 uur ’s ochtends dit monument bezoekt je ook 1 van de weinigen bent die dat doet, in vergelijking met gisteren is het nu super rustig aan The Mall.
Het laatste hoogtepunt voor ons in Washington was Arlington Cemetary, iedereen komt daar om het graf van John F. Kennedy te zien, wij dus ook. Naast de familie Kennedy liggen hier nog meer dan 330.000 militairen met hun families begraven, beetje groot dus.

Rond 10.00 uur vertrekken we weer met onze witte Ford richting New York , eerst naar JFK Airport om onze auto in te leveren. Onderweg regent het af en toe stevig, nadat we in Washington geweldig weer hebben gehad en in ons t-shirt konden rondlopen. Vanaf het verhuurbedrijf worden we met een taxi naar het centrum van New York gebracht. Ik durf overal wel te rijden, maar ik ben toch blij dat ik in deze stad niet achter het stuur zit; wat een drukte, wat een hectiek. Rond 17.00 uur checken we in bij ons hotel, midden op Times Square, het centrum van Manhattan, waar alle billboards je letterlijk tegemoet flitsen met foto’s van beroemde basketballers, dames in lingerie en reclame met musicals met Ricky Martin (!) in een hoofdrol. Vanaf de 38e verdieping heeft onze hoekkamer een daarbij horend uitzicht dat er voor zorgt dat je eigenlijk niet eens naar beneden wil. Waar je ook gaat staan, overal is wat te zien, aan de ene kant ligt de Hudson River, aan de andere kant zie je in de verte Central Park liggen en als je naar beneden kijkt zie je allemaal “mensenmieren” zich over Times Square bewegen. Met oud op nieuw, als hier beneden honderdduizenden mensen samenkomen, is deze kamer volgens mij goud waard.

Inmiddels heeft de regen ons ingehaald en is het hier in New York gaan regenen, donker wordt het hier niet, want de lampen gaan hier nooit uit. Ondanks de regen zijn we toch naar buiten gegaan, maar de veelheid aan water maakt dat we niet ver zijn gekomen. De M&M’s winkel was onze 1e verbazing van wat New York te bieden heeft, 3 etages helemaal gewijd aan dit gekleurde chocolade snoepje, toch knap dat iemand zoiets kan verzinnen, Tom was in ieder geval onder de indruk. Daarna hebben we heerlijk Italiaans gegeten, waarbij Tom en Famke de absolute winnaars waren. Terug naar het hotel komen we allerlei ‘donkere gasten’ tegen die zichzelf een rapper noemen, een cd bij de hand hebben en dan snel de naam van 1 van de kids opschrijven zodat je die koopt. Dit alles om hun droom waar te maken om een videoclip te maken die op MTV moet komen. Natuurlijk zijn wij er de eerste keer ook ingetrapt, benieuwd of er nog echte muziek op staat, dat horen we pas als we thuis zijn. Wie weet wordt deze cd van nu 3 dollar straks wel veel meer waard. De komende 3 dagen wordt droog weer met een zonnetje voorspeld, hopelijk komt dat uit, want ook in New York is nat gewoon nat.