Op Koninginnedag naar Casa Maxima - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Op Koninginnedag naar Casa Maxima - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Op Koninginnedag naar Casa Maxima

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

30 April 2011 | Spanje, Moraira

Om 4.00 uur opstaan om op tijd het vliegtuig naar Valencia te halen is nooit grappig. De avond er voor om 22.00 uur al naar bed gaan is ook niet echt grappig. Wanneer het dan tot 23.00 uur onweert, bliksemt en stortregent is helemaal niet grappig, maar om vervolgens van 23.00 tot 24.00 uur wakker gehouden te worden door iemand die in het kader van ‘koninginnenagt’ meent André Hazes te moeten na te doen op een plein 1,5 km van ons huis gelegen is echt het toppunt van niet grappig.
Tom en vooral Famke vinden vroeg op staan voor vakantie helemaal super. Famke heeft zelfs voor het eerst alleen de vaatwasser uitgeladen (hopelijk niet voor het laatst), dit alles om de vaart er maar in te houden om snel weg te kunnen. De reis verliep verder zeer voorspoedig, terwijl ik de auto parkeerde was Tessa de koffers al kwijt, snel door de douane en vervolgens zaten we al in het vliegtuig voordat we het wisten. Dat het wel erg vroeg was, bleek wel uit het feit dat ik al sliep voordat we de lucht in gingen, Famke heeft ook ¾ van de vlucht geslapen, Tessa en Tom zijn – zoals gebruikelijk – de hele tijd wakker gebleven. Met trompetgeschal landen we in Valencia, want RyanAir was al weer op tijd. Als je om 9.00 uur in Valencia landt en je kan pas om 16.00 uur in je huisje, heb je niet echt haast, maar nu komen de koffers dus binnen 5 minuten. De auto ophalen is ook binnen een kwartier gepiept, dus daar vinden we ook al geen vertraging. Voor de 4e keer heb ik een VW Passat gereserveerd en voor de 4e keer krijg ik een andere auto, deze keer een BMW 320 station. Volgens de verhuurder een gratis upgrade omdat het een automaat is en er een navigatiesysteem in zit, maar volgens mij is de laadruimte een stuk kleiner, dus Tom en Famke zitten lekker op elkaars schoot. Rijden doet ie wel en er staan slechts 475 km op de teller. Overigens mag je niet te hard rijden, want de maximum snelheid is in Spanje ivm de crisis op 110 km per uur gesteld, dat zou Spanje in 1 jaar 2 miljard euro opleveren. En zoals jullie mij kennen, ik houd mij altijd aan dergelijke snelheidsbeperkingen, vooral als je om 16.00 uur pas in je huisje kan.
Om 11.30 uur zijn we echter toch al in Moraira, gelukkig is ons favoriete lunchcafé Vivaldi’s al open en kunnen wij genieten van een broodje hete kip en pistoletje zalm, dit alles met radio 10 Gold op de achtergrond. Normaal gesproken al erg, maar nu helemaal omdat blijkt dat het in Nederland mooier weer is dan hier, maar vooruit, op Koninginnedag mag dat.
Wouter (de zoon van Harry) belt ons rond 13.00 uur dat we al in ons huisje kunnen, een prettige verrassing en helemaal wanneer we samen met hem ons stulpje voor de komende 2 weken binnen treden. Een stulpje dat de naam Casa Maxima heeft en – zonder overdrijven – ook van Koninklijke allure is. Het feit dat Wouter (als fervent Twente supporter) mij confronteert met het feit dat morgen de zon pas echt schijnt als Twente kampioen wordt, laat mij zowaar helemaal koud. Wij zijn weer ‘thuis’ in Spanje, zo voelt het wel, en ondanks de wolken geniet Tom al van het zwembad om later in het ‘grote binnenbad’ lekker warm te worden. Wordt vervolgd …..

• 01 Mei 2011 - 11:38

Beppe:

Lieve kinderen,

Ik moet zeggen zoals Famke en Tom daar op de koffers staan te wachten, ôfgrisselyk betûft! Het is hen aan tezien dat ze dikwijls per vliegtuig onderweg zijn. Het villaatje ziet er daar inderdaad koningklyk uit.

Pake en ik hebben Majesteit gister weer van alle kanten goed kunnen bekijken. Inclusief veel familieleden. Mijn conclusie is dat ze op dit moment heel goed in haar vel zit en begrijp niet al dat jarenlange gezemel over aftreden. We hebben maar één goede Koningin nodig! En die hebben we op dit moment. Waar ik niks ten nadele wil zeggen over de opvolging, daar heb ik ook het volste vertrouwen in. Maar zoals gezegd: "Alles op zijn tijd". Wel had ik gehoopt dat ze eens wat kleinkinderen mee zouden nemen.Maar begrijp ook wel dat ze het niet doen.

Ik was 's ochtends voor de koninginnedaguitzending nog wel even over de vlooienmarkt in Surhuisterveen geweest. Maar de aantrekkelijkheid van de 2e hands markten is voor mij wat verloren gegaan sinds "Het Hart van Friesland" bestaat in Drachten. Alle kledingstukken zijn daar maar E1,- per stuk. En alle andere artikelen belachelijk voordelig.. En daar kan ik de hele week terecht wanneer ik maar wil. Bovendien gaat alles naar een goed doel. In de winkel draaien ze altijd heel mooie muziek uit "mijn tijd".

Zover vandaag, het is hier zonnig en vrij winderig en 17,3 gr. C. in de schaduw.

Liefs van hier. Beppe.