El Cap d’Or - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu El Cap d’Or - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

El Cap d’Or

Door: RH

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

04 Mei 2011 | Spanje, Moraira

We hadden de verwarming aan laten zetten in de hoop dat we hem uiteindelijk niet nodig zouden hebben. Voor een belangrijk gedeelte is dit uitgekomen, dinsdag was de hele dag zonnig en ’s middags hebben we zowaar aan het strand gelegen, de kids zijn zelfs de zee in gegaan. Vandaag was het zelfs regelmatig te warm in de zon, althans voor mij, Tessa heeft de hele dag liggen bakken in de zon aan het zwembad. Dinsdagochtend zijn we ook nog actief geweest. We hebben een echte wandeling gemaakt naar de 11 meter hoge‘Torre Vigia’ uit 1553 die op de rots met de naam Cap d’Or staat. Een Toren die we al vaak hebben gezien, maar nog nooit hebben bewonderd van dichtbij. Het is een wandeling van 1600 meter, maar je klimt dan wel via bijna dichtgegroeide rotspaadjes, soms langs het ravijn, naar 166 meter hoogte. De vergezichten zijn echter schitterend en ook de vele bloemetje onderweg vallen op (voor Beppe, we hebben veel foto’s gemaakt en zullen er nog een aantal mailen). Het valt op dat wanneer Tom ‘gewoon’ moet lopen of uit de auto moet klimmen of z’n schoenen moet aandoen, hij altijd de tijd neemt en zeker niet de 1e is. Bij het klimmen moet ik alle moeite doen om hem bij te houden, hij heeft de pas er goed in en moet regelmatig afgeremd worden omdat ik hem wel in het zicht houden met al die afgronden.
’s Avonds hebben we Barcelona – Real Madrid gekeken. Wat vooral opviel was dat het gigantisch regende in Barcelona, dit leverde enkele bezorgde sms-jes op of wij ook zo’n lekker weer hadden. Ter geruststelling voor al diegenen die zich zorgen maakte over ons, bij ons valt het gelukkig mee, al is het maar de vraag of wij komend weekend beter weer hebben dan wat ze in Nederland voorspellen.
In Moraira is het elk jaar weer een verrassing welke winkels en restaurants er nog zijn en welke het loodje hebben gelegd. Dit jaar nog niet zo veel verrassingen, al is het nieuwe Wok-restaurant waar we vandaag zijn geweest niet echt aan te bevelen. Dan kan je beter naar het nieuwe Cury Wurst en Schnitzel restaurant gaan midden in het dorp, een echte aanwinst! Overigens lijkt het ’s ochtends in de supermarkt, ’s middags op het strand en ’s avonds in de restaurants wel of we in Nederland zijn. Volgens Wouter is het een ware plaag, sinds begin dit jaar overheersen de Nederlanders in Moraira. Ik word overigens meestal niet als zodanig herkend door de Spanjaarden, men blijft mij in het Spaans benaderen en als ik dan laat merken uit het buitenland te komen, krijg ik nog steeds vaak te horen dat men dacht dat ik uit Spanje kom. Het zal wel met mijn grijze haren te maken hebben, die elk jaar in aantal gigantisch toenemen.
Donderdag wordt hopelijk weer een “zondag” aan het zwembad en strand, waar flink gevoetbald moet worden met Tom. Vrijdag staat gepland voor een bezoek aan het pretpark Terra Mittica in Benidorm, valt in de categorie Disney / Efteling als ik het moet geloven.

• 05 Mei 2011 - 07:14

Beppe:

Lieve kinderen,

Prachtig die natuurfoto's! Dat moeten jullie vaker doen. Daar ben ik blij mee. Ik zal straks de namen noemen. Enkele moet ik even opzoeken, maar herken de familie wel. Dat opzoeken doe ik later.

Over het stukje: "Hebben jullie het goud nog gevonden?". En Rob die met moeite achter Tom bokst: Ik denk dat hij dan nog op tijd is om Tom te zien vallen!!. Sneller Rob!, anders moet ik later mee om op Tom te passen.

Jullie lopen in de zee. Wij (Jasmijn, Merel en ik) liepen dinsdag in het Wad. Wel niet met blote voeten, maar met laarzen. We zagen blaaswier. En Jasmijn ontdekte zeepokken ,Merel een mosselschelp. En later vond Jasmijn nog de ribbenkast van een vogel. Kortom ze vonden het prachtig. Het was niet echt koud, maar Merel was het eerst koud hoewel ik beide voorzien had van laarzen en Jas. Terug over de dijk, op de zuidzijde van de dijk was het zo lekker warm dat we daar gerust hadden kunnen liggen tussen alle pûsterblommen ( uitgebloeide paardenbloemen) Terwijl aan de zeekant, de noordzijde, de hynsteblommen nog volop bloeiden. Met zeer korte steeltjes ovirigens. Dan zie je wat kou en wind doen. Maar toen zijn we naar Pake in de auto gegaan, hij zat geduldig te wachten. Van te voren hadden de meisjes in de Bandpolder de Brandganzen door een kijker bekeken. Er was ook een witte reiger, bauwereigers, tureluurtjes en graspiepers. Maar ik had hen kibbeling beloofd en Merel wilde naar de kibbeling.
    Gister zijn we wezen varen in de ÂldeFfeanen, met de Marprinces vanuit Earnewoude. Een tocht van 2 uren. Prachtig zonnig weer . Je kon goed in de luwte van het zonnedek zitten. En Pake zat prinsheerlijk binnen op een lekker stoeltje. Binnen hebben de meisjes appeltaart en cola gehad. Ik had wel versnaperingen megenomen maar Merel had op een bordje gelezen dat meegebrante etenswaren niet genuttigd mochten worden. Dat zodoende troffen ze het met de appeltaart met slachroom. Beter dan mijn cocoskrans. Jier hebben ze kennisgemaakt met aalscholvers, eenden en fuutjes.

Maar Rob, jouw laatste zin: Is de Efteling niet veel mooier dan Disney? Is dit geen vergissing?

1e foto een witte klaver, Blauw guichelheil, een gele bloem,Dambordje,een teucrium/kartelblad, een distel hagedis en Zeewinde.

Liefs en groeten van Jasmijn, Merel, Pake en Beppe.