Het weekend is al weer voorbij - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Het weekend is al weer voorbij - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Het weekend is al weer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

23 Juli 2012 | Spanje, Moraira

Het weekend is weer voorbij, opa en oma zijn weer onderweg naar huis (het vliegtuig vertrok zelfs 3 minuten te vroeg!), het is tijd om een aantal wasjes te draaien, we moeten boodschappen doen, kortom een echte maandagochtend. Behalve dan dat we die in Casa Rosana doorbrengen, af en toe een pauze pakken bij het zwembad en we ons in moeten smeren met zonnebrand om niet te verbranden, ook al is het al bijna 18.00 uur.

Dit weekend zijn we naar Altea geweest, een dorpje van ruim 22.000 inwoners (net iets minder dan de gemeente Cuijk), gelegen op een heuvel. Eén van de toeristische trekpleisters van Altea is de kerk "Virgen del Consuelo" of ook wel genoemd "Nuestra Senora del Consuelo" , welke eenvoudig te herkennen is aan de pittoreske blauwe koepels. Deze is gebouwd boven aan de heuvel en ondanks het feit dat het 30 graden was, zijn we hier naar toe geklommen. Bij de kerk zijn gelukkig genoeg terrasjes, dus we hebben daar onder het genot van een colaatje en een sprite kunnen uitrusten.

Verder hebben we, net als in Nederland als ik het goed begrijp, lekker aan het strand gelegen. Wel hebben we nog even last gehad van een verstopt riool in ons huisje. Gelukkig was 1 telefoontje naar Harrie voldoende om op zondagavond 20.00 uur een ontstoppingsdienst aan het werk te zetten om ons van de stank en ongewenst brak water te verlossen. Zoals de ‘chef ontstopper’ het zelf al aangaf, hij vond dat hij ‘muy rapido’ had gewerkt en dat kan ik alleen maar beamen.

De website waarop het blog staat is vernieuwd, het zou er nu professioneler uit moeten zien. Op dit moment is dat nog echt niet het geval. Ik kan de vormgeving niet zelf aanpassen, waardoor het lettertype veel kleiner is geworden (sorry Beppe!), fotos op de website plaatsen is echt een drama en de foto’s zijn veel moeilijker te zien, je moet nu eerst op het kleine fotootje klikken en dan zie je een kleine versie, die je dan weer kan vergroten door op een rondje rechtsboven te klikken. Ook missen we een groot aantal vlaggetjes van landen waar we al geweest zijn. Men belooft mij dat dit allemaal nog verbeterd gaat worden de komende weken, het kon niet allemaal in 1 keer. Nou ja, niet te kritisch zijn op iets wat zo goed als gratis is, maar ik was eigenlijk wel heel tevreden met hoe het was.

Vanavond (maandag) eten we gewoon thuis, de restjes van het Indiaas/Nepalees eten van gisteren, aangevuld met wat vlees en salade. Famke vindt het maar vreemd dat we niet elke dag gaan uit eten, die hebben we opnieuw moeten uitleggen dat 3 weken elke dag uit eten niet echt gewenst is, zowel vanwege de kosten, als vanwege het feit dat het ook wel gewoon gezellig is om met elkaar thuis te eten, biertje of wijntje er bij en verder nergens rekening mee houden. Sowieso staat het eten in veel gevallen sneller op tafel als ik kook, dan wanneer we gaan uit eten, want menig restaurant heeft (ondanks de vele rennende obers) toch wel veel moeite met de volle terrassen. Het toppunt wat dat betreft was de BurgerKing van vanmiddag op het vliegveld. We hebben 35 minuten gewacht op 3 hamburgers en de chickenwings van Famke (die er 11 kreeg ipv 8, dat is dan wel weer aardig), dat is niet echt fast food. Nog maar een bevestiging van het feit dat we deze type ‘restaurants’ zoveel mogelijk voorbij moeten lopen, er is zoveel beter in Spanje. Overigens geeft Famke toe dat het haar niet zozeer om het uit eten gaat, maar ze is er heilig van overtuigd dat wanneer we gaan uit eten, ze ook later naar bed mag. En dat laatste is voor haar echt heel belangrijk.

• 23 Juli 2012 - 20:17

Beppe:

Lieve kinderen,

Inderdaad, de vernieuwde pagina is geen verbetering. Vooral de foto 's is hopeloos. Ik kan niet zien welke ik gehad heb en welke niet. Ook de letters zijn niet duidelijk. Wel scherp , maar te dun.

Wij hebben vandaag niet veel gedaan. Alleen de vaatwasser laten draaien. Verder heb ik foto 's van de Jura en Davos bekeken die Hetty me op een cd-rom gestuurd had en geprobeerd namen bij de bloemen , vlinders en insekten te vinden. Dat is leuk maar ondertussen groeit de heg door. Er is weer allerlei werk aan de winkel. Maar eens zien of ik morgen een begin maak.

Goed om te weten dat Famke alleen maar later naar bed wil. Dan maar thuis eten. Weg met die piekeflerken, zit toch alleen maar hormonen in. Proost!

De Groeten van Pake en Beppe.

• 24 Juli 2012 - 20:12

Opa En Oma:

Hallo allemaal wij hebben een voorspoedige terugreis gehad.het is een heerlijk weekje geweest
    we zijn lekker verwend. Heerlijk eten en luieren in de toch wel heel hete zon maar daar was het
    zwembad weer goed voor.Nog lekker genieten allemaal en tot zaterdag.
    Saakje kan de tekst groter krijgen door tegelijkertijd op Ctrl drukken en met het wieltje draaien
    van de muis.

Groetjes Opa en Oma.

• 24 Juli 2012 - 20:12

Opa En Oma:

zwembad weer goed voor.Nog lekker genieten allemaal en tot zaterdag.
    van de muis.

Groetjes Opa en Oma.