We hebben eindelijk een huisdier - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu We hebben eindelijk een huisdier - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

We hebben eindelijk een huisdier

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

26 Juli 2012 | Spanje, Moraira

Dit is al weer de laatste blog van deze vakantie van 3 weken die voorbij zijn gevlogen, ondanks het feit dat Famke en ik toch echt met de auto waren. We zijn deze week nog naar het dorpje Gata de Gorgos geweest, bekend om het pottenwerk (van steen wel te verstaan) en alles wat je met riet kunt maken. Ook hier komen de fiestas er aan (elk dorp heeft wel zo’n feest waarbij Maria of een andere heilige wordt geëerd) en ze hebben elke straat verschillend versierd, sommige zijn volgehangen met tafelkleden, andere met zelf gehaakte poncho’s, heel apart om te zien. Wij hebben de lokale economie niet echt ondersteund door iets typisch uit Gata de Gorgos te kopen, behalve een soort zitzak die Famke heeft gekocht van de financiële ondersteuning die oma heeft achtergelaten bij haar vertrek. Het zwembad is direct bijna helemaal gevuld met dit ding.

Op woensdagochtend hoorde ik ineens een harde gil van Tessa, gevolgd door het woord SLANG !!!! En ja hoor, ook Casa Rosana heeft een eigen huisdier, een mooie, volgens mij nog vrij jonge slang. De huiskamervraag van deze vakantie is van welk soort deze slang is, hoe lang die kan worden en wie er banger is, Tessa van de slang of de slang van Tessa. Overigens doet Famke ook goed mee in deze wedstrijd, want elke keer als nu het huisje verlaat via de voordeur (daar zat de slang), loopt ze trillend de trap op of af. De auto mag inmiddels ook niet meer overdag met de kap open staan, doodsbenauwd als men is dat de slang naar binnen kruipt en we de slang mee naar Cuijk nemen. Ik heb ook beloofd dat ik – voordat we vertrekken – nog een keer onder de motorkap zal kijken of we toch geen ongewenste verstekeling hebben. En Tom, wat vindt hij er van? Hij wil de slang het liefste aaien en vindt het jammer dat we de slang maar heel even gezien hebben en hij zelfs alleen maar van de foto.

Morgen (vrijdag) begint de terugreis, Tessa en Tom worden in de loop van vrijdagmiddag door Famke en mij naar Allicante gebracht en wachten in een mooi hotel totdat het zaterdagochtend 7.00 uur is en zij met een taxi naar het vliegveld worden gebracht om rond 9.20 uur te vertrekken. Als alles conform schema verloopt landen zij rond 12.00 uur weer op Eindhoven Airport.

Famke en ik gaan dan weer terug naar Casa Rosana, halen de rest van de bagage op en vertrekken dan aan het einde van de middag richting Barcelona, zo’n 450 km noordelijker dan Moraira, kijken hoe ver we komen. Zaterdag wordt het echt druk op de Franse autowegen en we hebben nu de strategie gekozen om zoveel mogelijk via de westkust (via Toulouse) te rijden omdat daar statistisch gezien de minste files zullen zijn. Benieuwd of de statistieken ook dit jaar zullen kloppen.

• 26 Juli 2012 - 17:07

Opa:

Wat laten jullie ons schrikken een slang in Casa Rosana waar is dat stomme ding gebleven ? Dit had ik voor geen geld willen meemaken.
    Weg met dat kreng.
    Ja de heerlijke vakantie zit er voor jullie bijna op zo gaat nu eenmaal leuke dingen gaan nu eenmaal super snel.
    Maar hier is het ongloofwaardig zomer volop zon en nog eens zon hoe kan het zo snel veranderen .
    Ik hoop dat het zo nog enige tijd blijft .
    Vanmiddag naar Stiphout geweest naar Mien overings Greipel heeft daar gwonnen ben er niet heen geweest. had geen zin.
    Fijne terug reis en bent voorzichtig op de autobahn Rob en Tessa halen wij zaterdag in Eindhoven waar het barstens druk is met vakantiegangers.
    En jaag die slang terug de rimboe in.
    Tot zaterdag .
    Opa en oma.

• 26 Juli 2012 - 17:07

Opa:

Weg met dat kreng.
    Ik hoop dat het zo nog enige tijd blijft .
    En jaag die slang terug de rimboe in.
    Tot zaterdag .
    Opa en oma.