Koud he! - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu Koud he! - Reisverslag uit Moraira, Spanje van Famke en Tom Hoffmann - WaarBenJij.nu

Koud he!

Door: Famke en Tom

Blijf op de hoogte en volg Famke en Tom

13 Juli 2012 | Spanje, Moraira

Woensdag werd het tijd voor onze eerste echte “buitenactiviteit”. Een jaar of 6 geleden zijn we al naar de watervallen “Fonts de L’Algar” geweest. Wat dit park opnieuw een bezoekje waard maakt, is de mogelijkheid onder aan een waterval te kunnen zwemmen, of met blote voeten door de uitlopers van de rivier te wandelen, of van grotere hoogte in 1 van de poelen te springen of door een nauwe kloof te zwemmen. 6 Jaar geleden was het zwemmen in 1 van de poelen iets wat Tom, toen nog niet in het bezit van een zwemdiploma, ons opdrong. Hij sprong ineens in dit diepe water en zwemmend als een hondje daagde hij ons uit om hem achterna te springen, hetgeen we ook heel snel deden. Dit alles is nog niet zo erg, ware het niet dat het water, dat rechtstreeks uit de bergen komt, een continue temperatuur van ca. 12 graden heeft, waar je ook bent in dit park.

Bij binnenkomst was het nog niet echt druk, hoefden we dus niet in de rij om van grote hoogte in dat koude water te springen; Famke ging als eerste, snel gevolgd door Tom en ik moest er ook aan geloven. Tessa geloofde het ook wel, die maakte de foto’s. Vervolgens zijn we de stroom omhoog gelopen, soms via de oever, soms door de rivier heen. Het laatste stukje kan alleen zwemmend door een kloof, deze keer mocht ik op de tassen passen. Op de weg terug werd wel duidelijk dat Tom hier graag komt, hij is geloof ik nog minimaal 30 keer van grote hoogte in het water gesprongen, al wachtend tussen allemaal stoere Engelse mannen voorzien van grote plakplaatjes op hun lichaam. Na dit avontuur hebben we in het nabij gelegen restaurant lekker geluncht en konden Tom en Famke nog even zwemmen in het grote zwembad, dat iets warmer was maar ook voorzien van een hoge duikplank.

De weg terug was weer ouderwets zweten, de temperatuurmeter in de auto gaf 33 graden aan en dan is het warm zonder dak boven je hoofd, de frisse wind voelt dan meer als een föhn. ’s Avonds zijn we lekker thuis gebleven, hebben we zelf pasta gekookt en zijn we verder gegaan met het schaaktoernooi, lekker wijntje er bij, wat wil een mens nog meer.

• 14 Juli 2012 - 12:33

Opa Gerrit:

Hallo Spanje
    Zo te zien = alles goed bij jullie volop zomer nou wat dat is weten wij hier niet het regent werkelijk de ene naar de andere bui en dan druk ik het nog redelijk uit.
    Na de wedstrijd Nuenen - PSV is de zon vertrokken waarheen weet niemand hij is geen velden of wegen te bekennen en bij jullie is de zon vol;op aanwezig .
    Gunther is in Oostenrijk en daar is ook niet veel beter maar die vertrekken zaterdag naar Italie waar het ook mooi weer is.
    Tot kijk Gh

• 14 Juli 2012 - 20:54

Beppe:

Lieve kinderen,
    Ik ben weer terug van Davos, na 13 uur trein en 3 kwartier auto. Ongeveer 24.00 uur stapte ik onze huiskamer binnen. En was vandaag nog wat zweverig in het hoofd Ik heb daarom niet te veel gedaan.

Dat bergriviertje/waterval komt me erg bekend voor. Ook in Zwitserland hebben we allerlei vormen en maten gezien. En ze waren beslist niet warmer. Daarom vond ik het voldoende als het water tot de bovenkant van mijn bergschoenzool kwam. We moesten ook vaak over stapstenen de rivier doorwaden. En het lopen bij een steile berg op boven de 2500 M is een crime.Je hebt dan het gevoel dat je een hazestaartje in je borst hebt wat kwispelt. En je moet hijgen als een oude stoomtram. Maar ik heb me nooit laten kennen en heb doorgezet. Spierpijn in de benen heb ik niet meer gehad.

Voor het moment houd ik op, morgen ga ik meer beantwoorden.

Liefs van Pake en Beppe.